2016. december 6.

A hülyeség határtalan

Úgy döntöttem, hogy Krankenkasset (betegbiztosító) váltok. Jött is egy ügynök és kaptam néhány ajánlatot. Hosszas tanulmányozás után, kiválasztottam a számomra szimpatikusat.
Az igényléshez csatoltam a személyes okmányaimat, csak épp a DNS mintámat nem kérte el.
És vártam.
Tegnap megérkezett az új kártya, de hogy, hogy nem, nekem rögtön kettő jött.
Elsőre nem értettem, aztán szemügyrevételezés után látom, hogy az egyiken a vezetéknevem van elöl, a másikon meg a keresztnevem.
Na, akkor most melyik a jó?
Gondoltam, majd ha használni kell odaadom mindegyiket és majd eldöntik.
Ahha...

Ma megkaptam az első számlát.
Nem találod ki, mi a helyzet.
Mindkét névre kaptam számlát.
De ez még mind semmi.
Az összeg sem egyforma...
Most komolyan kérdezem, hogyan lehetnek ennyire hülyék?
Mennyire életszerű az, hogy egyazon címen, egyazon igazolvánnyal, bankkártyával lakik egy Kis Éva és egy Éva Kis  (elnézést a Kis Éváktól)???
Szétvág az ideg!!!


16 megjegyzés:

  1. ez meg mind semmi, mert kurvasokat fogsz neki fizetni es ezert csomo mindent nem tamogatnak 100%-osan, es amit igen, azt is csak egy bizonyos hatarig.

    true story.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóóó, már nem tudsz meglepni...
      :(
      A mai napig nem kaptam kórházi zárójelentést.

      Törlés
    2. - Kórházi zárójelentése ne is várj, mert Svájcban nem a páciensek kapják meg az orvosi jelentéseket, hanem a háziorvos. Tőle kérjél mindig mindenről egy másolatot, mert az eredetit ő sem adja oda.

      - Én azon gondolkodok már másfél évtizede, hogy tud(ott) Svájc ennyire prosperálni, ha mindenhol ennyire buta ügyintézők ülnek? Aki elég intelligens, azt fel sem veszik, mert annak van véleménye és nem bólogatós jános.

      Törlés
    3. Azért várok rá, mert direkt felírtam az adatlapra, hogy nincs orvosom Svájcban, ellenben a papírokra nekem van szükségem. Azt mondták ok, nekem küldik. Azóta se jött meg.
      Bezzeg a számla igen.

      Meg lesz ennek a böjtje...

      Törlés
    4. Ne várjál, mert nem fogják küldeni. Nem hónapok múlva állítják ki a zárójelentést. Írjál a kezelőorvosnak és kérd el tőle, különben soha nem fog megérkezni. Vagy menj el érte személyesen, ha tudsz. Ezeknél olyan nem létezik, hogy nincs háziorvosod. A páciens nem kapja meg az erdeti dokumentumot sehol. Sőt én elkérném a műtéti leírást is, ha valami komolyabb dologról volt szó vagy valami komplikáció lépett fel és aminek esetleg pl. rokkantnyugdíj vonzata lehet.
      Egyéként ezek az orvosi jelentések sokszor nem tárgyilagosak, személyes megszólítás a kollégának, mint pl. "Kedves Pista" és nem ritkaság a páciens leszólása sem, de még valótlan dolgok állítása és lényeges elemek kihagyása vagy teljes bagatellizálása sem valami ritkaság.

      A számlát más osztály állítja ki, azoknak semmi köze a zárójelentéshez. A zárójelentést vagy a (segéd)orvos írja vagy az orvos diktafonra mondja fel és a titkárnő legépeli.

      Törlés
  2. Ó, hülyeség határok nélkül
    És most hogy rendezed? Telefon, levél, stb.?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. CSak írásban.
      Tudod a szó elszáll, vagy letagadják.
      :(

      Törlés
  3. Szia, nekem is volt egy kis herce-hurca a Helsánánál a nevem miatt. Először azt írták a papírjaimra, hogy Frau Kovács Kiss Éva (ez csak egy minta név), pedig a nevem Kovács Lászlóné, és a lánykori nevem Kiss Éva. Utána írtam nekik egy levelet, hogy nem így hívnak, legyenek szívesek jó névre küldeni a kártyámat. Ezek után kaptam egy Frau Kovács László névre szóló kártyát a férjem adataival. Akkor megint írtam, hogy nem oké, leírtam, hogy kit hogy hívnak és kinek mi a születési dátuma, mire nagy nehezen kaptunk két rendes kártyát, megjegyeznem nem értem, hogy a férjemnek minek, mivel neki volt egy eredeti jó kártyája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is egy érdekes eset.
      Csak azt nem értem, hogy ott volt az igénylés egy példányban, csatolva az összes személyi irattal.
      Ez alapján készült egy szerződés.
      Akkor mi a túrót csatoltak a másikhoz? (gondolom, van egy előírás a szerződés mellékleteiről, senki sem vette észre, hogy az egyiknél hiány van?)
      És hogy lehet, hogy a fizetendő díj sem egyforma?
      Nonszensz...

      Törlés
  4. Hű ez nem gyenge már már magyarisztáni magasságok... :-)

    Nekem még 2005-ben házvásáréási papírjaimat keverték össze az ügyvédnél, hogy senki nem tudta ki fiú vagy ki lány... :-)

    VálaszTörlés
  5. Komolyan mondom költözzetek Schaffhausenbe :-)
    Amiker irtok, itt maga a paradicsom van...
    1. Szabaly svajcban: semmilyen ügynökkel nem beszélünk, nem irunk ala semmit. Altalaban fél ora utanaolvasas és keresgélés utan tud az ember annyit, mint egy atlagos krankenkasse vagy biztositasi ügynök. és ez nem vicc!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, megfontolandó.
      :)
      Már sokszor volt dolgom ügynökkel, eddig nem volt rossz a tapasztalatom. Sőt!

      Nem ő hibázott, az adatokat a kassza dolgozta fel. Így sikerült.
      :(

      Törlés
    2. mondjuk én se értem, mit tudhat egy ügynök hozzáadni mondjuk a comparis.ch tudásához.

      az UBS ügyintézőinek kompetenciája is kritikán aluli. három ügyintéző háromfélét mondott (hitelkártya megszüntetése). nagyon udvariasak, kedvesek, segítőkészek voltak - de inkompetensek.

      mondjuk magyarországon annyiban volt más a bankokban, hogy ott többnyire nem voltak túl kedvesek se. :)

      Törlés
    3. No, akkor tisztázzuk, hogy miért van szükségem ügynökre. Úgy látom, hogy sokakat ez fogott meg inkább.
      :D
      1. Egész életemben ügynökkel dolgoztam. Egy JÓ ügynök nagyon sok pénzt tud megspórolni.

      2. Mivel nagyon sok és többféle biztosításunk van, nem árt, ha azt állandóan kezeli valaki.

      3. A comparis egy nagyon jó oldal, ha nincsenek extra igényei valakinek. Nem mindenki ragaszkodik az alapbiztosításhoz. Ha valakinek van egy alapbetegsége, nem árt odafigyelni a részletekre.
      :)

      Törlés
  6. Nekem az autó biztosításával volt hasonló eset. Egy ideig vámolatlan rendszámmal futott mikor kiköltöztünk, majd amikor véglegés rendszámot kapott, akkor felhívtam a biztosítót, hogy változott a rendszám, legyenek szívesek átírni azt az újra. Persze nem sikerült, amikora Verkehrsamt lekérdezte a biztosítást, még mindig a régi névvel futott. A Verkehrsamtnál az ügyintéző nagyon korrekt volt, ő maga felhívta a biztosítót, hogy most azonnal csinálják meg. Meg is lett egy negyed órán belül. Aztán pár hét múlva jött a meglepetés, jött a biztosítótól egy teljesen új szerződés aláírásra, csekkel. Felhívtam őket, hogy ez így nem lesz jó, nekem nem új szerződés kellett, csak a meglévőben arendszámot átírni. Jó, utánanéznek, visszahívnak. Egy hét után én hívtam őket újra, hogy akkor mikor fognak visszahívni? Na ekkor kapcsoltak valami kisfőnököt, aki tényleg-ténylegre megígérte, hogy utánanéz és visszahív. Hívott is egy órán belül, és elismerte, hogy ezt elszúrták, két szerződésem lett egy autóra :) Fő a biztonság. Ezután már sima ügy volt, az újat törölték, a régit átírták, minden rendben lett. Csak azt nem értem, hogy sehol a rendszerben nem tűnt fel senkinek, hogy pl. ugyanazon alvázszámú autóra miért van két kötelező és két casco?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, inkább legyen több, mint egy se...
      :D
      Bezzeg, ha nem lett volna a Polizei ment volna érted...
      :D
      :D

      Törlés