2018. február 26.

Esetem a fapadossal

Három a magyar igazság és biztos vagyok benne, hogy lesz még ráadás is.
:(
Nem emlékszem már pontosan, hogy mikor borult be a Malév. Akkor történt az első eset, amikor 50 ezer jó magyar forinttal buktam be a meg nem valósult utazással kapcsolatban.
Ha nem csal a memóriám, pont előző nap este foglaltam, mint ahogy másnap bejelentették, hogy bekaphatja az összes utas. Persze, volt aki ennél jóval nagyobb összeget veszített el. Már akkor mondták, hogy ennek a pénznek bizony integethetünk. Így is lett, bár próbálkoztunk azért az igényt bejelenteni a kártérítésre vonatkozóan.

A következő eset még 2016-ban volt, amikor a gyerekem Alicantéból szeretett volna visszajönni. Arra való hivatkozással, hogy lebetegedett az egyik utaskísérő, csak limitált számú utast engedtek fel a gépre. Jellemzően családokat (amivel nincs is semmi probléma).
Szerencsére, meg tudtuk oldani és még aznap egy másik társasággal megérkezett a gyerek.
Ahogy kell, bejelentettük az igényt a repülőgéptársaságnál, és úgy ahogy te kedves olvasó nem válaszoltál, ők sem.
:(

Feledésbe is merült a történet, míg az elmúlt ősszel szintén a gyerekem és párom utazott volna haza előre egyeztetett programokra.
Hajnalban jött egy sms és e-mail üzenet, miszerint a járatot törölték. Nem picit voltunk bosszúsak és mivel aznapra már semmilyen járat nem volt elérhető, vagy inkább csak csillagászati árakon, ezért aztán kocsiba vágták magukat és hazamentek.
Na, itt forrt fel az agyvizem.
Ismét kártérítési igény, ismét semmi válasz az előre beharangozott 14 napon belül.



Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de nem lopom én a pénzt, azért ez nem így megy...
Ráadásul, az a legbosszantóbb, hogy szóba sem állnak az emberrel. Ahogy lenni kell, magyar ügyfélszolgálat nincs. Nem tudsz hova bemenni asztalt borogatni.
Mondjuk ezt sem értem, hogy lehet így egyáltalán engedélyt kiadni...

Gondoltam, azért ezt már nem hagyom annyiban és találtam a neten egy olyan céget, akik kifejezetten ilyen kártérítések behajtására vannak szakosodva, némi jutalékért.
Felvettem velük a kapcsolatot, hátha.
Mondanom sem kell, csak DNS mintát nem kellett csatolni a kérelemhez.
Egyébként róluk egy rossz szót sem mondhatok, megpróbáltak mindent és a történésekről pontos információkat adtak.

Ami számomra kicsit vicces (negatív értelemben), hogy a második ügyet izomból elutasították, miszerint előző nap sztrájkoltak a nevezett társaság dolgozói x országban, ezért ez vis majornak minősül.
Már bocsánat, de hol érdekel ez engem?

Ami viszont cseppet sem vicces, hanem felháborító, hogy a vételárat sem utalják vissza, még csak kísérletet sem tesznek rá.
Sajnos a cég csak a kártérítési résszel foglalkozik, a jegyek árának behajtása az én dolgom (lenne).
Szerintem itt vagyunk sokan úgy, hogy inkább legyintünk, mert annak behajtása gyanítom hasonlóan macerás. Ügyvédet fogadni meg szintén nevetséges, hisz többe kerülne a hús, mint a leves...
:(
Az első ügyről még egy hang sincs, gondolom, most agyalnak azon, hogy milyen indokkal utasítsák el a kártérítési igényt.
Ti jártatok már így?
Tapasztalatok?


7 megjegyzés:

  1. Rámenősnek kell lenni, ennyi az egész. Emeld fel a telefont pár héttel a levél után, az már meg szokta indítani az ügyet ;)

    VálaszTörlés
  2. Nekem a Eurowings már 5 hónapja lóg 750 EUR kártérítéssel késés miatti csatlakozás-lekésés okán. A szokásos helyzet áll fenn náluk is: a kontakt email cím egy fekete lyuk, onnan válasz még nem érkezett.

    Kb. 6 hete beküldtem az ügyet a német békéltető testületnek és a Luftfahrt-Bundesamt-nak, hátha úgy sikerül előre lépni... bár ilyen tempóban ha szerencsém van, talán 2020-ra történik valami.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk tökéletesen működött az erre szakosodott cég megbízása, kb. 2 hónap múlva a számlánkon volt a kártérítés összege. (Egy 3 órán belüli, Európán belüli Wizz késés volt csak, de megérte, a jegyár kb. háromszorosát kaptuk kártérítésként.)

      Törlés
    2. Nekem is volt egy ilyen,raadasul akkor amikor a ket gyerek utazott haza.Eurowings,az utazas napjan olvastam egy hírt magyar hirportalon ,hogy egy baleset miatt kesesekre lehet szamitani Stuttgartban.Oke,mondom estere tuti nem lesz gond.Kivittük a gyerekeket,becsekkoltak,mi hazajöttünk.Belepünk az ajton,ertesites,hogy kesni fog a gep.3 ora mulva ujabb ertesites,hogy töröltek a jaratot.Vissza a repterre,ami ugy masfel orara volt tölünk.A gyerekek ott allnak sorba,mivel a lanyom nem egy tapasztalt utazo(masodszor repült) igy azt sem tudta mit kell csinalni,a fiam forditott neki nemetül hogy mit mondanak:-D Elegge a sor vegere kerültek a pultnál,ahol at lehetett foglalni a jegyet.Semmit nem ajanlottak fel,csak egy 2 nappal(!!!!) kesöbbi jaratot.Elfogadtuk(addigra mar kiertünk mi is).
      Kesöbb probaltuk a karteritest,de elutasitottak,mondvan vis major,lezartak a repteret..ja,minden gep elrepült kiveve a Budapestit.Hat anyatok Eurowings.Ja es becsekollaskor a csaj mindenképpen fel akarta adatni a böröndöt velük(kezipoggyasz volt),30€-t kert,de amikor latta,hogy a ferjemnek integetnek a gyerekek,hogy most mi egyen,hirtelen meggondolta magat.Egy eletre eleg volt belölük.Megyek Frankfurtból Wizzair-rel.Szerintem mindenkinek van hasonlo sztorija sajnos:-(

      Törlés
    3. Van egy rossz hírem: civil kártérítési ügyben a Luftfahrt-Bundesamt nem illetékes. Nem tudom ugyan, hogy a “békéltető testület” mit takar, ha az SÖP, akkor ott jó helyen van a reklamációd. Javaslom még a Verbraucherschutzzentrale-t.

      Törlés
  3. qatar - 2*600 euroval lógnak 2013 óta és a cégek is bukták, amikor megpróbálták.

    VálaszTörlés
  4. Hahó,

    https://flight-refund.eu -ról olvastam jókat, és elég egyszerű az eljárás.
    Találtam még egyet, https://www.refund.me/flight-cancellation/ .

    Üdv, Gabi

    VálaszTörlés