2012. december 5.

Fűtés saga II.

Aki nem rendszeresen olvassa a blogot, annak érdemes megnézni az alábbi címekkel ellátott írásokat.
Ezekkel nyer értelmet folytatásos történetem, a bérlemény tulajdonosával folytatott vitában fűtés ügyben.
Hú, de hivatalosra sikerült.
:)
Szóval, ott tartottunk, hogy probléma volt a fűtéssel, gyakorlatilag november 6.-a óta van meleg a lakásban, annak ellenére, hogy a fűtési szezon már jócskán megkezdődött.

Októberben kaptunk egy óriási végszámlát, ami nálam igencsak kiverte a biztosítékot. 
Én szívesen kifizetek mindent, amit elhasználok, de nagyon nem szeretem, ha hülyének néznek.
Miután a számlában volt egy csomó olyan tétel amit erősen aggályosnak éreztem, felvettük a kapcsolatot a tulajdonossal, hogy magyarázza már el, ha én fizetek a karbantartásért, akkor miért nincs fűtés.
Erre jött a sértődött hangnemű levél, hogy ez egy "ganz normál" számla, és különben is...

Ekkor fordultunk a biztosítóhoz, aki az átadott iratanyagot átnézte, majd felhívta a tulajdonost egyeztetés végett.
Az ügyvéd beszámolója szerint már ekkor is zavaros magyarázkodásba kezdett, így aztán  kérte, hogy írásban szíveskedjen megmagyarázni, hogy mi, mennyi.
Két hetes határidőt kapott, majd ezen dátum elmúlta után hívott az ügyvéd, hogy jelentkezett-e az ember.
Mondjuk, ezt nem értettem, hogy miért nálunk kellett volna jelentkezni, hiszen ő írta a felszólítást, nem mi.
Persze, 1400 napnyi itt tartózkodás után már tudom, hogy itt semmin sem kell meglepődni.

Mivel nemleges választ adtunk, ismételten felszólította a Herr-t, hogy legyen már valami.
Csodák csodájára, ma hívott ismét az ügyvéd, hogy mi a helyzet.
A helyzet igen meglepő volt: a tulaj tévedett és "elszámolásra" hivatkozott. Jó kis elszámolás, cirka 1000 frank értékben.
:)
(Hogy, nem rakja anyukáját áldott állapotba). Tudom, nem illik káromkodni, de ezek, és csúnyábbak jutottak eszembe.

Kérdezte az ügyvéd, hogy kifizetjük-e. Hát persze, hogy kifizetem. Nem kérdés, ami jár, az jár.
Viszont, ennek fényében vélelmezem, hogy az előző év is "el van számolva",  így a fűtés saga még nem zárult le, folytatódik a karate.
Mondanom sem kell, este azért kiült a vigyor az arcunkra, és elhangzott az átalakított Média Markt reklám mondata:
"Magyar vagyok, nem hülye..."

Ami elszomorító: itt is vannak olyanok, akik mások tudatlanságát, félelmeit kihasználva akarnak nyerészkedni.
Ha gyors fejszámolást végzünk, akkor kiderül, hogyha a komplexumban lévő összes bérlőt átveri (jaj, de gonosz vagyok... szebben fogalmazva elszámolja), akkor bizony szép kis summa üti a markát. Alsó hangon 10 ezres nagyságrendre gondolok.

Jó kis pulykapénz, nem?

7 megjegyzés:

  1. Svajc is a Fold nevu bolygon helyezkedik el, miert ne lennenek ott is rafinalt emberek? Maskepp kerdezem. Pont Svajcban ne lennenek rafinalt emberek? :)
    En mar egy korabbi posztomban irtam. Ha bajban vagy, vedd meg magad! Ez alap. Nem csak ott, mindenhol.
    Nektek a jelek szerint sikerul. Grat!
    Mar 1400 nap? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a többség nem mer lépni, vagy nem ismeri a jogait, így könnyen előfordul ez a helyzet.
      Svájc is a Föld nevű bolygón van, csak sokan nem gondolják, hogy ez itt is előfordul.

      Törlés
  2. Nem értem...a tulaj elszámolta magát, úgy értelmezem, hogy a ti károtokra.
    Akkor mit kell kifizetni? Az új, korrekt számlát?
    De jó ez a biztosítás!
    Ti meg ügyesek vagytok:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A maradék összeget kell kifizetni.
      :)

      Törlés
    2. Gondoltam, csak nem volt egyértelmű számomra:-)

      Törlés
  3. Szia! Sajnos hasonló cipőben járunk veled. Bár nem konkrétan fűtéssel kapcsolatos, de hátha tudsz pár hasznos tanácsot adni. Esetleg valahogy privátban fel tudnánk venni a kapcsolatot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Persze, szívesen.
      Dobj egy mailt a svajcok@gmail.com-ra.
      :)

      Törlés