2016. április 6.

Élménybeszámoló

Néhány nap szünet után ismét jelentkezek. A némaság oka, hogy szabadságon voltunk.
Mindenki másképp ünnepli a jeles napokat. Mi egy ideje inkább élményt adunk ajándékba, nem tárgyakat. Az embernek az idő múlásával nem lesz több ujja, így felesleges egy újabb gyűrű, óra bármi.
A múlt év őszén párom kerek évfordulót ünnepelt, így nagyon készültem, hogy meglepjem valami kivételes ajándékkal. Nem is akármivel. Kedvenc csapata a Barcelona, így nem volt kérdés, hogy jegyet veszek, ráadásul valami "jobb" meccsre. Sajnos, ősszel a BL-ről még semmit sem lehet tudni, hogy meddig jut el a csapat, ezért maradt az El Classico.
A döntés megszületett, arra megyünk. Ráadásul nem Madridba, hanem várunk tavaszig, Barcelona, a Camp Nou lesz az irány.
Így, bár a születésnap rég elmúlt, de áprilisig kellett várni az utazásra.

Ezt persze hosszas szervezés előzte meg.
Először is jegyet kellett venni, ami nem is olyan egyszerű. Egy nemzetközi jegyportálon vásároltam meg. Nem, nem fogom leírni, hogy mennyibe került. Egy kisebb fajta vagyon.
Annyira nagy az érdeklődés, hogy az olcsóbb jegyeknél azt sem garantálják, hogy az ember egymás mellé üljön, ha vesz két jegyet.
Szerencsém volt, mert nagyon jó helyre sikerült vásárolnom.
Ezek után jött a szállás keresése, kedvenc oldalamon. A WIFI-n, a parkolási lehetőségen, és a reggelin kívül szempont volt, hogy lehetőleg a stadion közelében találjak hotelt.
A legközelebbi szállodában már nem volt szabad szoba (2015. szeptember!!!) erre a hétvégére. Árak tekintetében is "játékos" volt a dolog. Erre a néhány napra jelentősen megdobták a szobák árát, volt, ahol kétszer annyiba került, mint más időpontban.
:)
Szerencsére, találtam megfelelő helyet, és gyorsan le is foglaltam.
Innentől kezdve, néhány hónapig nem élvezett top-prioritást az utazás. Aztán elérkezett március és elkezdtem összeállítani a programot.
Úgy döntöttünk, hogy nem autóval megyünk, hanem inkább repülünk. Szerencsére, repülőjegyet viszonylag olcsón kaptam. Olcsóbban, mintha autóval mentünk volna.
Igaz, ez kicsi nehezítés is volt, mert meg kellett szervezni a városon belüli közlekedést is. Nem mondom, hogy egyszerű volt.
Az utazást megelőző héten kaptam egy mailt, hogy törölték a foglalásom. Mi van???? Majd két perccel később egy másikat, hogy 24 órán belül erősítsem meg a hitelkártyám adatait, mert különben törlik a foglalást...  Anyukád!!!
Nem kicsit lettem ideges, amikor megnéztem, hogy valóban törölték a foglalást. Hát, ez fantasztikus!!!
Újrafoglalás. Szerencsére még volt hely... szerintem a sajátom.
Igaz, már 100 euróval drágábban. Mindegy. Aludni kell valahol.
Lefoglaltam.
Majd később megteszem azért a panaszt az oldalnak, hogy ez így nagyon nem korrekt.

Eltelt néhány nap, e-mail a easyjettől.
A gép nem akkor indul, mint előzetesen írták. Fantasztikus. Még valami???
Itt kezdtem aggódni.
Amikor megvettem a jegyet a mérkőzésre, azt a tájékoztatást kaptam, hogy csak a mérkőzést megelőző napokban küldik a belépőket.
Időközben kiderült, hogy mikor utazunk és hol lesz a szállás, így megírtuk nekik, hogy eszükbe ne jusson Svájcba postázni, küldjék a szállodába.
E-mail a szállodának is.
Nyugi.

Néhány nappal az utazás előtt ismét e-mailt hozott a holló.
Nem küldik a szállodába, hanem megadtak egy címet, ahol át lehet venni a jegyeket. Ott, Barcelonában.
Hurrá! Egyre jobb.
:)
Aztán csak-csak elérkezett az indulás napja. Kocsival mentünk Baselig, a parkolóban hagytuk azt.
Mikor kiszálltam, ismét mail jött. Most a repülőgép-társaság írt, késik a gép. Legalább egy órát.
Fantasztikus...
Mindegy, már itt vagyunk. Csekkolás és várakozás.
Végül megérkezett a gép.
Gond nélkül repültünk és másfél óra után megérkeztünk Katalónia fővárosába, Barcelonába.

Még otthon felkészültem, hogyan jutunk be a városba. Mivel a taxikat elég drágának találtam, úgy döntöttem, hogy tömegközlekedünk.
A terminál elől indul a helyi "200E". Ez fejenként 5,90-ért visz be a városba.
Nekünk az első állomáson kellett leszállni. Utána kis séta.
Egy km-re volt a szállás, nem vészes.
A város tele bőröndöt rángató, mobilt sasoló emberrel. :)
Na, azért jó találmány ez az okostelefon.
Első blikkre meglepődtem, hogy a város sokkal tisztább, mint gondoltam. Illetve Valenciával összehasonlítva tip-top.
Jó kis séta után megérkeztünk a szállodába (hát nem lehet egy lapon említeni a téli szállásunkkal Churban).
:)
Minden kifogástalan.
Kis pihenő, majd még az otthon, interneten vásárolt jeggyel indulás a stadion és annak múzeumi része.
Azt meg kell említsem, hogy nem vagyok rajongó. Szeretem a sporot, de a focit nem nagyon.
Ugyanakkor magával ragadó az a szeretet, ahogy a rajongók kiélvezik minden pillanatát a látogatásnak. Mondanom sem kell, annak ellenére, hogy hétköznap volt, rengetegen voltak, várni kellett a bejutásra.
Hát, na. Szép!!! A múzeum és a stadion is. Bejártuk A-Z-ig.
Jól el is ment a délután. Kis sétával (1,5 km) visszatértünk a szállodába, majd vacsoráztunk.
A szállodának van étterme, ami nem csak reggeliztet. Hurrá!
A három fogásos ételsor 12 Euró. Szinte ingyen van, pláne, hogy akkora az adag, hogy én már az előétellel tele voltam, mint a déli busz.
Úgy döntöttünk, hogy másnap megyünk a jegyekért. Így aztán, kiadós reggeli után felszálltunk az egyik városnéző busz járatára és elmentünk a megadott helyhez legközelebbi állomáshoz.
Ezek a buszok nagy találmányok (már Valenciában is kiélveztük), mert gyalog bejárni a nevezetességeket, az lehetetlen.
Én két napra vettem jegyet, ez fejenként 35 frank. Annyit lehet utazni vele a két napon belül, amennyit akar az ember.
Egy baj volt.
Reggel arra ébredtünk, hogy zuhog az eső. Ugyan volt esőkabátunk, de egész nap várost nézni a zuhogó esőben, az nem annyira ideális.
:(
A jegyeket viszonylag könnyen megtaláltuk.
De! Itt ért a meglepi.
Kaptunk két bérletet, ami két spanyol nőé.
Ezzel lehetett bemenni.
Ez aztán az üzlet!
Megveszi a bérletet a polgár, majd a menő meccsekre eladja azt, egy jegyiroda közvetítésével.
Na, erre varrj gombot!
:)
Kicsit aggódtam, mert még nyomokban sem hasonlítottam az igazolványon szereplő fotóra, a párom meg végképp nem hasonlít egy hosszú hajú, szőke spanyol nőre.
:D
Mire odaértünk, már cuppogott a lábunk a cipőben.
A jegyek átvétele után még kísérleteztünk azzal, hogy a busszal legalább körülnézzünk. Aztán az eső és a hideg megtette hatását, már fáztunk is.
Inkább visszamentünk a szállodába egy kiadós megfázás helyett.
Vacsora ismét a szállodában.
Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy a szálloda és a város is tele volt magyarral.
:)
Másnap már nem esett, de legalább hideg volt.
Jól beöltözve, irány a város. Amit lehetett megnéztünk. Sagrada Familia, Gül -Park, kikötő, Mount Juic, stb.
Ezeket nem lehet leírni, látni kell.

Este aztán irány a várva várt mérkőzés.
Az tisztán látszik, hogy hozzá vannak szokva a rendezők és a rendőrök ezekhez a nagy közönséget vonzó eseményekhez. Nem volt különösebben nagy dugó a városban. Talán annyit érdemes megemlíteni, hogy a nagy testvér szeme felülről figyelt, egy rendőrségi helikopter személyében.
Már a mérkőzés előtt egy órával a helyünkön voltunk. Az eligazítás kifogástalan, pillanatok alatt megtaláltuk Corinnáék (így hívták az egyik bérlettulajdonost) helyét.
Aztán lassan megtelt a stadion. 100 ezer ember. Fantasztikus.
Ahogy írtam, nem szeretem a focit, de ez valami leírhatatlan volt.
Semmi balhé, sehol. Azon kívül, hogy a nézők nem túl sportszerűen szidták a Madridot, semmi atrocitás.
A "B-közép" olyan volt, mint egy angyal. Síppal, dobbal, nádihegedűvel ment a hangolás.

Kis ízelítő ITT:

Sajnos, a lottó ötös sem elég ahhoz, hogy győztes meccset vegyek, így egy közepes színvonalú meccsen kikapott a csapat.
A meccs végén a stadion kiürítése is nagyon szervezetten zajlott. Balhé itt sem volt.

Másnap a város további felfedezése.
Utolsó este még megnéztük a Mágikus szökőkutat.

Aki Barcelonába készül:
- érdemes minden belépőt előzetesen megvenni. Ahova a látogatás időpontját is meg kell adni, nem mehet be más időpontban, nincs késés.
- érdemes jegyet venni a városnéző buszra.
- a városban rengeteg helyen van ingyenes WI-FI.
- mindenki beszél angolul, így azzal lehet boldogulni.

Én elfogult vagyok Spanyolországgal szemben (nem véletlenül akarok odaköltözni), de annak is nagyon ajánlom, hogy nézze meg a várost, aki nem rajong az országért.
:)

Utóirat: heteken belül elindul a blog kistestvére, ahol fotók és videók lesznek. Oda tervezek feltenni több képet.







12 megjegyzés:

  1. Frankó, nagyon jó lehetett... amikor nézem a Barcelona meccseit bármi is az eredmény, azonban a fullra megtelt stadion hatalmas hangulatot áraszt....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ja és nagyon jól teszitek az élményajándékozást... grat. hozzá... és a férjednek is természetesen..

      Törlés
  2. Néztem a videót, micsoda hangulat!! Bennem az maradt meg régről hogy a meccseken jól összeverik egymást DD, nem is merek menni egyre sem

    VálaszTörlés
  3. Miért kellett olyan szállást foglalni, ahol van parkolóhely, ha repülővel mentetek oda, ott meg tömegközlekedtetek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor a szállást kerestem még nem volt eldöntve, hogy mivel utazunk.

      Törlés
  4. Haha, 37 veretlen meccs után kapott ki ismét a Barca és ti behúztátok ezt?? :)) C'est la vie, mondaná a müvelt magyar.
    Azért irigyeltünk, a fiam ugyanis akkora Barca-fan, hogy katalánul énekli a Barca-himnuszt a meccsek elött, csak itthon a kanapén. De be van neki is ígérve mér az El Classico live... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ja. Győztes meccset nem tudtam garantálni.
      :D

      Törlés
  5. Meccs nem érdekel, Barcelona és Spanyolszág an block csodás. Már csak azt nem tudom, hogy a bérlet hogy került vissza a tulajdonoshoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott kellett hagyni a szálloda recepcióján.
      Azt hiszem bevett gyakorlat, mert mikor elkezdtem magyarázni, hogy mi a teendő, kikapták a kezemből, és mondták, hogy no problem, intézik.

      Törlés