2016. május 12.

Hi-hi, azt hittem ilyen csak otthon van...

Mikor eljöttünk Magyarországról, első dolgunk volt, hogy a kitelepülés tényét mind jogilag, mind a gyakorlatban világossá tegyük.
Az összes szolgáltatónak jeleztük, hogy nincs fogyasztás. Mindegyik akceptálta, kivéve egyet. Onnan még jött egy számla, néhány száz forintról, ami nem fogyasztást, hanem valamilyen egyéb díjat tartalmazott.
Nagy lendülettel dobtam a kukába. Ők azonban szerették volna behajtani, ezért időnként jött egy késedelmi kamattal növelt számla.
Két év múlva egy behajtó cég keresett meg dörgedelmes levelével, miszerint ha tegnapra nem fizetem be, akkor halálnak halálával, összes vagyonommal és még ki tudja mivel felelek. Jót nevettem rajta.

Később már utolsó utáni felszólítással érkezett a levél. Minden hónapban. Egyszer, talán 3-4 éve lehetett, felhívtam őket. A hangból ítélve, egy huszonéves fiú volt a vonal túlsó végén. Megpróbált keménykedni, én meg (pont olyan hangulatom volt), 3 perc alatt lekezeltem (bocs). Aztán persze nem fizettem.
Teltek az évek, minden hónapban megjött az utolsó utáni felszólítás, én meg ugyanazzal a lenülettel, mint korábban, kukáztam. Kíváncsi vagyok meddig még. Nem tudom, hogy mennyibe kerül most egy levélbélyeg, de gyanítom, hogy a havonta postázott küldemény ára, már jóval több, mint a kamatos kamattal növelt tőketartozás, bírság, pótlék, stb.
:)

Minap nézem az itteni sajtót, és még viccesebb dolgot tettek közzé.
Egy hölgy 5 rappáról kapott felszólítást. Nagyjából ugyanazzal az üzenettel, mint én. Ha nem fizeti be, akkor behajtják azt.

Kép: ZVG

A szerencsés "nyertes" nem is tudta, hogy mi lehet ez az 5 rappa tartozás. Bizonyára valamilyen szoftver beállítási probléma okozta ennek a minimális összegnek a kiszámlázását. Valószínűleg a levelet nem ellenőrizhették, így került kiküldésre.
Persze, a cég később elnézést kért a hibáért, és képviselőjük javasolta, hogy hasonló esetben azonnal jelezzék ezt feléjük, hisz a hibát javítani kell.
Vicces lenne egy drága behajtási eljárást kezdeményezni ilyen nevetséges összegért.
Eredeti cikk ITT:
A lap ismét megkérdezte az olvasókat is, mi a véleményük.
Fenyegették- e már önt ilyen kis összeg behajtásával? - volt a kérdés.
Igen, de kifizettem.
Igen, de "kukáztam".
Nem, de mástól hallottam.
Nem. - a lehetséges válaszok.
Az eredmény:

Umfrage
Wurde Ihnen auch schon mal für einen kleinen Betrag mit einer Betreibung gedroht?
13 %
14 %
10 %
63 %
Insgesamt 753 Teilnehmer

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése