Még mindig meg tudok lepődni.
Egy történet régről:
Még a '90-es években volt egy Matízom.
Nem röhög, tök jó városi kisautó. Én nagyon szerettem, soha nem volt vele semmi baj.
Ahogy látom, még ma is remek állapotban gurul a városban.
Zárójel: egy időben dolgoztam egy pénzügyi cégnél, ahol lízing is volt. Attól kezdve jegyzem meg a rendszámokat. :D
Zárójel bezárva.
Szóval, történt egyszer, hogy az egyik munkavállalónk elégedetlenségét úgy fejezte ki, hogy a kisautómnak egy téglával betörte a szélvédőjét. Derék cselekedet.
Bementem a szervizbe, ott közölték, hogy semmi akadálya a javításnak, csakhogy szélvédő nincs raktáron. Hm...
Hogy még idegesebb legyek, az is kiderült, hogy az országban sincs, tehát Koreából kell rendelni.
És amíg a "kici koreai" felkapja a hátára és elcammog vele az nagy "ojrópába", az hat hét.
Mennyi?????
Annyi.
Persze, rögtön kifejeztem rosszallásomat, de sokra nem mentem vele. Kivártam. Megjött. Beszerelték.
Ez rég volt, otthon volt, egy akkor friss márkáról lévén szó, azt hittem ilyen nem fordulhat elő többet a világtörténelemben.
Hát, kedves olvasó!
Igaz a mondás, a történelem ismétli önmagát.
Előfordul.
Most, 2015-ben, Svájcban.
Egy VW esetében.
Egy történet a jelenből:
Decemberben vettünk egy autót a kisebbiknek. Az volt a cél, hogy megbízható márka legyen, olcsó fenntartású, kicsi.
Egy VW Upra esett a választás.
Egy éves, 10 ezer kilométerrel.
Gondoltuk, hogy a kezdeti gyakorlásra jó lesz.
Nem is volt gond, eddig az írásig ITT:
Amikor bevittük a picit a szervizbe, azt gondoltuk, hogy ezt a problémát max. néhány napon belül lehet orvosolni.
(Az ABS ment tönkre.)
Magunk között legyen mondva, ezen is felhúztam a szemöldököm. Hogy megy tönkre bármi egy 10 ezer km-t futott kocsiban?
Mindegy.
A garázs jelezte, hogy telefonálni fognak.
Igen, ám de azóta eltelt már jó sok nap, és csak nem telefonáltak, hogy készen van.
Tegnap bementünk, és akkor ért a "meglepi".
Jó esetben február 13 körül tudják szállítani az alkatrészt.
Mi van????
Az, hogy a szerviznek nincs, ok. Természetes.
Hogy az AMAG -nak sincs egy darab sem, az már kicsit tré.
Németországból kell rendelni.
Németország ide 30 km. Egy nap. Ha postán küldik, kettő.
Mi a túró tart több mint két hétig? Annyi idő alatt gyalog megjárom, kétszer.
A lányom szerint ez teljesen normális, mert náluk is így van.
Szerintem meg baromira nem normális, hogy egy nagy(jó)nevű cég ilyen tesze-tosza.
Persze csereautót nem tudnak adni.
Ezen már nem is lepődtem meg.
Ellenben tegnap megérkezett az Assistance kártya.
Így két hónap után. Jobb későn, mint soha.
Egy kis vidámság a rossz hír ellen:
"Szent Péternél jelentkezik egy 32 éves autószerelő.
- Miért kellett ilyen korán meghalnom? - kérdezi.
Szent Péter fellapozza a nagy könyvet, majd így szól:
- Az ügyfeleidnek elszámolt órák alapján te már 125 éves vagy."
Nem egyszerűbb átvinni a német oldalra és akkor 2 nap alatt kész lenne?
VálaszTörlés
TörlésNem a garázs tehet róla.
Már kiszerelték a régit, most hozzam el?
Ciki.
Hát nem tudom én pont ezen a héten jártam hasonlóan, hogy elvittem valamit javíttatni és a max 2 nap helyett már egy hete csücsültek rajta. Elhoztam átvittem a másik szervízbe rögtön kicserélték és trükközni sem próbáltak. Ja és az ügyfélkezelés ég és föld volt a kettő között.....
TörlésMegmondom őszintén, nekem eszembe sem jutott. Minden szervízt otthon csináltatok. Azt hiszem maradok is ennél a verziónál.
Törlés:)
Ez most a tanulópénz.
Ne csodálkozz, az AMAG nem tarthat mindent, mert akkor el se férne Buchs (ZH)-ban. Mivel több mint valószínü, hogy nem a VW maga gyártja, tehát meg kell kérdezni a beszállítót, hogy mikor ér ide Kínából a cucc, mert ha "Ájrópában" gyártanák nem tudná a VW olcsón adni. Tehát a kör bezárul :-)
VálaszTörlésIgen, tudom, hogy a rendszer így működik.
TörlésSajnos.
De!
Mint laikus fogyasztó azért veszek márkát, mert az megbízható, emelt szintű a kiszolgálás, stb.
Ezért kerül(ne) többe.
:(
A csapból is az folyik, hogy mindenki márkát épít.
Ha nincs különbség a márkás és a no name termék között, amkkor mi a túróért fizessünk többet?
Hát igen a kérdés jogos. Én azt mondom, hogy ha a márkáért fizetni kell, akkor a drágábbat választom, akik nem engedhetik ezt meg maguknak. Ezért választottam Dielsdorfot Buchs helyett. És eddig még nem kellett csalódnom. Ha csak a reklámokat nézem: "Das Auto" vs. "Freude am Fahren" akkor nem kérdés, hogy melyiket választom. Ha már fizetek, akkor elvárom, hogy ki is szolgáljanak. És ki is szolgálnak. Ezért mondom, hogy max. Audi/BMW/Mercedes a többi csak az árában vetekedik velük.....
TörlésNa, ezeket soha sem venném. Már csak azért sem, mert ez a "balkán szentháromság."
TörlésTalán az "R" szériát.
:)
Egyébként -vicces- , pont ezeket látom legtöbbször lerobbanva az út szélén (és nem csak a régieket).
Hát akkor én is már 21 éve balkán suttyó vagyok. Megjegyzem ezalatt a 21 év alatt egyszer nem kellett a lerobbant autó mellett várakoznom az út szélén. Igaz a 21 év alatt ez mindössze 3 autót jelentett, de akkor is... Na de ez itt nem a hittérítés :-). Mindenki arra a márkára dobja ki a pénzét az ablakon, amelyikre akarja. Mert az autó minden,csak nem befektetés.
TörlésNem suttyóztalak le, csak a magyarok többsége szerint más autó nem létezik.
TörlésA mondás egyébként nem tőlem származik. De tetszik.
:)
Csak lazán kapcsolódik a tárgyhoz, de szép történet.
VálaszTörlésMegkarcolták a kocsinkat, parkolóban, mindkét ajtó az egyik oldalon, fényezni kell. Full kaszkó nem lévén, a javítás teljes részben saját költségre megy.
Elvittem egy itteni fényezőhöz, nézi, számol, kalkulál, végül ad egy árajánlatot: 1300 CHF. (lefelé kerekített, jó fej akart lenni.)
Hazahoztam Magyaro.-ra, vidéki város, 45 ezer HUF-ért gyönyörűen megcsinálták...
Az kb. 150 CHF.
A 2, 3, vagy 4-szeres árkülönbségeket már megszoktam, szemem sem rebben, na de nyolc-, kilencszeres..? Ez már azért durva.
Néha előfordul...
Törlés:(
Régebben mi is itt próbálkoztunk. Volt olyan, hogy pont a feléért csinálta meg az egyik szerviz, mint a másik. Itt is érdemes pár kört futni.
Én hazaviszem minden javításra a kocsikat.
A múltkor váratlan hiba lépett fel, amit otthon vettek észre. Nem szakszervíz, de egy nap alatt megszerezték az alkatrészt (amerikai márka).
30 ezres átvizsgálásért (olajcsere, stb.) fizettem 54 ezer forintot, itt 800 frank volt az ajánlat.
És mennyit keres az otthoni szaki az ittenihez képest? Azt is illene belekalkulálni. Mielött az ilyen összehasonlításokat végezzük. Más: haver nem Volt hajlandó Svájcban megjavíttatni az autót, hazavitte Mo.-re, megcsinálták okosba 60 ezerért, aztán Bregenztöl a trélerért ami elhozta a svájci szervizig 400 Euró volt a cech... Mondtam neki, hogy igen spórolni tudni kell...
TörlésFogalmam sincs, hogy mennyit keres az itteni "szaki".
TörlésNem hasonlítok össze, csupán annyit írtam, ha van rá mód, akkor hazaviszem inkább (saját lábon, nem tréleren).
Itteni szervízbe csak akkor viszem, ha nincs más megoldás. Már csak azért sem, mert itt nem javítanak semmit sem. Ha valami elromlik, mindjárt kicserélik a fél autót.
:(
Én is megértem itt sok mindent. Legutóbb a nejem C3-asából (8 éves) elkezdett csöpögni az olaj. Mivel itt ezért kb. halálbüntetés jár, jobb híján elvittem az itteni márkaszervízbe, A hiba okát rögtön megállapították, (filléres, de a motorban mesterien eldugott - francia autó :)) - tömítésröl volt szó), az árajánlat meg úgy nézett ki, hogy: az alkatrész, mivel akkor már mind a négy tömítést kicserélik, 10- €, a munkadíj kb. 800 € , de pontosan nem tudják, mert elöre nem tudni, mennyi idö lesz, míg ki tudják szedni a régit.... Azon túl, hogy az összegtöl is padlót fogtam, rendesen kiakasztott, hogy egy márkaszervizben egy x éve futó tömegmodellnél nem tudják megmondani, hogy mennyi idöt igényel egy ilyen munka....
VálaszTörlésHát inkább hurcolt a nejem egy kartont magával még egy hónapig, és ha megállt a kocsi alá tette, majd otthon az akcióért kifizettem úgy 80e Ft-ot, hogy akkor már csináltunk egy olaj+szürök cserét, meg szerelés közben még találtak egy kütyüt, ami még nem volt rossz, de látszott, hogy nemsokára megadja magát, így azt is elrendezték rögtön.
Más: prémiummárkák BMW/Audi/Mercedes, tavaly hetekig tartó igen komoly fennakadás volt a BMW-szervízek alkatrészellátásánál, mert a központi (gyári) alkatrészelosztóban új logisztikát és ahhoz tartozó szoftvert vezettek be, ami természetesen (?) elöször az úristennek sem akart müködni. Piszlicsáré hibákkal álltak autók hetekig a szervízben, mert a javításhoz szükséges alkatrészt a haldoló szoftver nem rendelte be idöben (és/vagy megfelelö mennyiségben), vagy ami még szebb: fizikailag ott volt ugyan a polcon, de a szoftver azt mondta nincs. A mai szép világban pedig az ugye nem müködik, hogy Günter bácsi bemegy, leveszi a polcról és majd utólag leadminisztrálják. Itt röhögött rajtuk a teljes autós brancs. Igaz, a prémiummárkánál legalább azt megoldották, hogy minden ügyfél kapott csereautót addig. (Na az sem kevés pénzébe volt a BMW-nek...)
Igen, itt nem javítanak semmit, egyből cserélik a fél autót.
Törlés:(
Ha mar autokrol van szo... Most akarok itt kocsit venni. Erdekelne, hogy a kotelezo biztositasnal el lehet-e ismertetni a Magyarorszagon szerzett bonus kategoriakat. Tudtok errol valamit?
VálaszTörlésÉn sajnos nem tudok róla...
Törlés