Szerintem nem mondok nagy butaságot, ha azt állítom, hogy 2016 június elseje egy kivételes ünnepnap lesz a svájci közlekedés történetében.
Elkészült a Gotthard vasúti alagút.
Becsatoltam egy csomó linket, azoknak akiket minden technikai adat érdekel.
Én nem részletezem, csak überlativuszokban lehet beszélni erről a teljesítményről.
Csak néhány "apróság", nem szakértőknek:
Az alagút minden tekintetben első a világon, a leghosszabb és a legmélyebben fekszik.
Teljes hossza 57 km.
A tervezéstől a megvalósításig 23 év telt el.
1992-ben tartottak népszavazást a projektről, amit a lakosság 65 százaléka szavazott meg.
Az alagút építése 1996-ban kezdődött, a fúrási műveleteket, amikor áttörték az alagutat 2010-ben élőben közvetítette a svájci TV.
Az üzemi átadás után egy 850 napos visszaszámláló indult a Trans-Alp hivatalos honlapján, ITT:.
:)
A kivitelezés majd 10 Mrd svájci frankba került.
Június elsején lesz a hivatalos megnyitó, melyre hatalmas ünnepséget terveznek hazai és nemzetközi prominens vendégekkel, majd a hétvégén egy óriási fesztivál várja a civileket, különböző programokkal.
Hírek a beruházásról ITT, ITT és ITT olvasható.
Ha valaki részt vesz az ünnepségen, írjon róla pár mondatot!
Köszönöm.
http://index.hu/kulfold/2016/06/01/gotthard-alagut_svajc_rekord/
VálaszTörléshttp://www.origo.hu/kornyezet/20160531-svajc-vasut-gotthard-bazisalagut-vasuti-alagut-kozlekedes-kornyezetvedelem-alpok-abb.html
10 milliárd CHF volt az alagút teljes költsége? Matekoztam egy kicsit, az 52,6 milliárd HUF/km. M.o.-on az eddigi legdrágább autópályaszakasz (Zamárdi-Szárszó a völgyhíddal) km-ként 5,2 mrd HUF-ba került (és nem ma volt..). Csak én érzem úgy, hogy az a tízes szorzó nagyon karcsúnak tünik??? Szerintem otthon egy Bp-Dújv. "Basistunnel" épphogy a löszbe temetve nem jönne ki ennyiböl az otthoni árak alapján. :)))))))))
VálaszTörlésOtthoni építőiparról hosszasan tudnék mesélni. A rendszerváltás óta az állami (később EU) pénzek lenyúlásáról szól (kormánytól függetlenül).
TörlésOtthoni építőiparról hosszasan tudnék mesélni. A rendszerváltás óta az állami (később EU) pénzek lenyúlásáról szól (kormánytól függetlenül).
TörlésOtthoni építőiparról hosszasan tudnék mesélni. A rendszerváltás óta az állami (később EU) pénzek lenyúlásáról szól (kormánytól függetlenül).
TörlésEz valóban lenyűgöző építmény. Remélem, legalább turistaként alkalmam lesz egyszer közelebbről is megnézni, a környékkel együtt.
VálaszTörlés