2012. szeptember 1.

Most akkor se magyar, se svájci nem vagyok?

Ezzel a bonyolult kérdéssel szembesítettek az utóbbi napokban. Hogy is van ez?

Nem titok, elég sokat írogatok a Határátkelő c. blogon. Régebben cikkeztem is (ezeket itt is megtaláljátok), azonban mióta átköltöztek az index-re, ezt a tevékenységet befejeztem.
Miért?
Elképesztő, hogy az emberek mennyire szűk látókörűek. Most 2012-ben. (itt kérek egy kis segítséget: így jó? -szűk látókörű, vagy így: szűklátókörű. Ahányan, annyiféleképp írják, és a végén megint megrónak, hogy az írás tele van hibával :D  )

De térjünk vissza a témára:
Az emberi tudatlanságnak, tájékozatlanságnak nincs határa.
Sokaknak, akik otthon vannak az a fix meggyőződésük  hogy aki ilyen-olyan okból, de elhagyta a hazáját,  az hazaáruló. Menjen be az első okmányirodába, adja le az útlevelét, és a lábát be ne merje tenni Magyarországra.
Azt hiszem hiába is próbálnánk meggyőzni őket arról, hogy a külföldi létnek vannak pozitív hatásai is a magyar gazdaságra. Mármint, hogy a külföldön élők, ha az adójukkal nem, de az otthon elköltött pénzecskéjükkel támogatják a magyar gazdaságot, arról nem is beszélve, hogy sokan a családjukról is gondoskodnak.
Egyesek azt sem látják, hogy akik a közelebbi országokban dolgoznak, sok esetben ingáznak, tehát a kinn megkeresett pénzük minden egyes euróját otthon költik el.
Ismeretségi körömben nagyon sokan vannak, akik bár évek óta külföldön élnek, mégis hazajárnak orvoshoz, fogorvoshoz, fodrászhoz és a többi. (én is)
Persze ezt is ki lehet forgatni, mint mindent. Én is megkaptam egy komment alkalmával, hogy szégyelljem magam, mert hogy jövök én ahhoz, hogy azért jövök haza, mert itt olcsóbbak ezek a szolgáltatások.
Hát nézőpont kérdése, de miért baj az, ha a kecske is jól lakik, és a káposzta is megmarad?

Másik esetben, egy fél éve Svájcban élő fiatalember fejtette ki azon gondolatát, hogy nekem kutya kötelességem lenne Svájcban vásárolni, ezáltal a svájci gazdaságot támogatni.
Ezt sem egészen értettem.
Tudni kell, hogy a környező országokat tekintve Svájc nagyon drága minden tekintetben  Ezért a határ közeléből aki teheti, az átjár Ausztriába, Németországba, Olaszországba vagy épp Franciaországba vásárolni.
Igen, még az echte svájci is, hisz nem ellensége a saját pénztárcájának.
:)
Ezt természetesen a svájci állam is tudja, szabályozta is a kereteket, miből mennyit lehet behozni vámmentesen.
Ettől eltekintve a boltokban elfogy a svájci paraszt által termelt áru is.
Már csak azért is, mert ha józan ésszel gondolkozunk, és tájékozódunk,akkor tudható az a tény, hogy Svájc lakossága a II. Világháborút követően a duplájára nőtt. Viszont sem megművelhető földből, sem parasztból nem lett több.
Így nem kell azon aggódni, hogy a hazai termék nem fogy el.

Szóval mi is átjárunk a németekhez, és sok mindent onnan hozunk.
Húst például nem, mert ez elég szigorúan van szabályozva, azt itt veszem meg, amivel a svájci nemzetgazdaságot támogatom.

Hogy a kétkedők kérdésére válaszoljak: egy Svájcban élő magyar vagyok, aki mindkét gazdaságot támogatja, de nem ellensége a saját pénztárcájának sem.
Van ezzel valami gond?
Szerintem egy felvilágosult gondolkodással bíró személynek nincs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése