2013. február 3.

2 nap - 2000 km

Akik közelebbről ismernek tudják, hogy viszonylag sokat utazom haza, gyakorlatilag havonta.
Most ismét Magyarországra kellett mennem, és ugyan egy érdekes, de nem reprezentatív felmérést végeztem az út során.
Hazafele, hétköznap lévén csak a rengeteg kamion nehezítette a dolgomat. Sajnos, még mindig nem elégséges a korlátozás. Előszeretettel előzik 91 km/h sebességgel, a 90 km/h -val  haladó társukat, melynek eredményeképp igencsak feltorlódik a forgalom.
Ettől eltekintve, jónak mondható 11 órát sikerült teljesítenem.

A visszaúttól már jó előre féltem, mert szombat lévén turnusváltás van a síterepeken, és jócskán megnő az utakon a forgalom.
Szokásomhoz híven Hegyeshalomnál az utolsó kúton megálltam némi sajtóterméket venni, és inni egy jó kávét. Picit meglepődtem, mert nem igazán volt tömeg, pedig arra számítottam.
Néhány busz, és autó volt csak a parkolóban.

Továbbindulva - a hóeséstől eltekintve -, nyugodt volt a közlekedés.
Az autók száma Salzburg előtt emelkedett, majd a határ után a forgalom "bedöglött". Araszolás következett Münchenig. Gyakorlatilag a 2x3 sáv mindkét irányban állt. A körgyűrű nem bírta felszívni az autókat, annak ellenére, hogy Insbruck felé elég sokan kihajtottak.

Én inkább bementem a városba, ahol viszonylagosan gyér forgalomban szlalomoztam. Aki járt arra, tudja, hogy évek óta tart a csatornahálózat felújítása, és elég érdekes a közlekedés.
Münchent elhagyva nem sok probléma akadt.
Sajnos időben kicsit megcsúszva, 11,5 óra alatt teljesítettem a távot.

Visszatérve a felméréshez: az otthoni híreket olvasva furcsa érzésem támadt. Az összes hírportálon a következőt lehet elolvasni: a gazdaság jól teljesít, vagy azt, hogy máshol is "sz@r van ám a levesben", nem csak nálunk.
Ha ezeket figyelembe veszem, akkor vajon miért nem, vagy alig láttam magyar rendszámú autót a téli szabadságra igyekvők közül?
A nációkat figyelembe véve, az alábbi sorrendet sikerült felállítanom: lengyel, szlovák, román, cseh. Még ha bekalkulálom a népsűrűséget, akkor is elképesztő a különbség. Hol vannak a magyarok?
Most akkor ki hazudik?

3 megjegyzés:

  1. A magyar gazdasag mindig jol teljesit. A pannonpuma ide-oda ugral, ezert nem tudjuk kovetni a mozgasat. De otthon minden rendben van, az emberek boldogok, es ha lehet, akkor meg a korabbinal is tobbet mosolyognak. Senki sem panaszkodik, es nagyjabol hat even belul mi is hazaterunk. Legalabbis az elorejelzesek szerint.
    Egyebkent gratula a hosszu autouthoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. A hazaút kissé szenvedős volt egyedül.

      Törlés
  2. Sajnálattal olvastam, hogy Münchenben még mindig építkeznek.
    A kamionosok engem nagyon idegesítenek, képesek felháborodni, ha csak a megengedett sebességgel megy az ember.
    Rátapadnak az autóra, dudálnak, mint az őrült...előbbi eléggé balesetveszélyes.
    Magyar kocsikat én sem nagyon szoktam látni, bár én lényegesen kevesebbet utazok.
    Irigyellek, hogy egyben le tudod az utat:-)
    Nekem az 1500 km-en mindig meg kell állnom aludni, bár én éjszaka vezetek, akkor kisebb a forgalom.

    VálaszTörlés