2014. november 5.

Svájci fejlesztések

Svájcban nincs sok egyetem. Ami van, az jó.
Alább a választék:

Universities[edit]


Mivel, mindegyik specializálódott valamilyen területre, így aki valós tudást akar szerezni, az beiratkozik arra, ami érdekli és ott tanulhat.
A helyiek a zürichi ETH-t emelik ki, mint legjobbat, de én rosszat még nem hallottam egyikről sem.

Kis kritikaként az otthon oktatással kapcsolatban, itt nem láttam még olyan álláshirdetést, amiben az lenne kikötésként, hogy x vagy y-n egyetemen végzettek pályázatát nem várják.

Természetesen, ezeken az egyetemeken pénz is jut kutatásra, hisz ez viszi előre a világot. Szükség van rá.

Minap jelent meg egy hír a zürichi egyetem honlapján: elektromos autójukkal megdöntötték az eddigi sebességrekodot.
Grimsel (egy hegycsúcs neve) nevű autójuk, kevesebb mint 2 másodperc alatt ( 1,785 mp) alatt gyorsult fel 100 km/h sebességre, az eddigi rekordot 30 méterrel előzve meg.

Bár, ezek az eredmények sokak számára csak játéknak tűnnek, addig a kutatók fontos következtetéskre juthatnak, amik akár 5-10 éven belül a mi autózásunkat is befolyásolják majd.
Hozzáértőknek, eredeti cikk ITT:


2 megjegyzés:

  1. 100km/h / 3.6 = 27.777m/s

    27.777m/s / 1.785s = 15.56 m/s2

    g = 9.81 m/s2

    tehat gyorsitaskor atlagban kozel 1.6 szorosnak erezte sajat sulyat. Szerintem indulaskor volt az 2g is... Azert az kemeny kozutra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      Gondolom, nem is feltétlen a gyorsulás a lényeg.

      Törlés