2015. november 20.

Autós vs. kerékpáros

Először is egy szolgálati közlemény:
Eddig akár okmányok nélkül is utazhattunk haza, ez mostantól felejtős.
Tegnap repülővel jöttem vissza és a reptéren komoly személyi okmány vizsgálatnak vetettek bennünket alá.
On.

Bizonyára észrevettétek, hogy amikor kissé foghíjas a bejegyzés, akkor úton vagyok.
:)
Néhány napra hazautaztam, de mától ismét itt.

Amiről ma szeretnék írni, az egy meglehetősen rossz tapasztalat, amit a néhány nap alatt, naponta többször volt szerencsém átélni.
Először is: tudom, hogy az olvasók között, és az ismerőseim között is vannak lelkes kerékpárosok, semmi esetre sem szeretném őket megbántani, csak a figyelmet akarom felhívni, egy számomra, és gondolom mások számára is nagyon kellemelen dologra.

A kétkerekű használók gyakran szidják az autósokat - nem állítom, hogy ok nélkül -, de ők vajon minden szabályt betartanak?
Nekem az alap, hogy nagyon figyelek a gyalogosra és a kerékpárosra is, már csak azért, mert én vagyok az "erősebb", ha bennük kárt teszek, az bizony fájdalmas.
Ugyanakkor azt tapasztalom, hogy a bicajosok ezt kihasználva, a létező összes szabályt megszegik (tisztelet a kevés kivételnek).
Sztori:
Egy kis utcában haladtam épp, amikor egy kereszteződéshez értem. Szerencsé(M)re elsőbbségadás táblám volt, ezért meglehetősen lassan mentem. A kerékpáros után kanyarodtam jobbra, amikor ő egy hirtelen mozdulattal kivágott elém, és a kereszteződés utáni gyalogátkelőhelyen átment előttem.
Gondolhatod, két lábbal tapostam a féket.
Persze, dudálok.
A nő visszanéz, azt mondja "bocs".
Ok, bocs, de ha elütlek az neked fog marhára fájni, én meg mehetek a rendőrségre kihallgatásra.
Úgy, hogy semmilyen szabályt nem szegtem meg, kerülök kellemetlen helyzetbe.


Bocs, a Móricka rajzért... :)


Ez persze nem az első eset. Szinte sportot csinálnak abból, hogy a zebrán áthajtanak, anélkül, hogy leszállnának.
Hogy a fiatal "Cancellárák" tömegesen mennek az úton egymás mellett, arról jobb, ha nem is beszélünk.
:(
Az, hogy van valakinek jó sok pénze egy menő kerékpárra, még nem jogosítja fel arra, hogy szabálytalankodjon.

Háromféle bringással találkoztam:
- gyerekek: ők még nem annyira romlottak, nagyjából a fele betartva a szabályokat közlekedik.
- felnőttek: 85 %-ban szabálytalanul közlekednek.
- "sportolók": nem találkoztam olyan csapattal, akik betartottak volna bármilyen szabályt.
:(
Elég rossz az arány.
Lehetséges, hogy rossz volt a merítésem, ez mindössze négy nap tapasztalata.
Nem tudom, hogy szerepel-e a tananyagban a biztonságos közlekedés, de nem ártana oktatni.
És nem ártana a rend őreinek egy kicsit a körmükre nézni, nem csak és kizárólag az autósokat cseszegetni.

Végezetül:
Autóstársaim! Vigyázzunk rájuk, akkor is, ha szabálytalanok ( a magunk érdekében is ).
Kerékpárosok!
- szabályt követőek: nem lehetne valamit tenni "megnevelő" célzattal?
- szabálytalankodók : az életeddel játszol, amellett kicseszel egy másik emberrel is.



3 megjegyzés:

  1. Nem neked volt rossz merítésed, sajnos tényleg ilyenek. Itt nálunk is.

    VálaszTörlés
  2. Pont tegnap mentünk bringázni, szerencsére itt nincs forgalom. Én nem is merek. Otthon sosem mentem utcán csak elkerített, parkos részeken. De láttam hogy vannak nagyon bátor emberek, gondolom velük találkoztál

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem semmi bajom nem lenne, ha betartanák a szabályokat. Kevesen reszik.

      Törlés