Egy nyúlfarknyi összehasonlítás ismét.
Már korábban említettem, hogy - ugyan nem
szabályosan - UPC tv-t nézünk. Az előfizetés otthoni, havonta kapjuk a csekket
egy hazai címre, amit én átutalok.
Amikor december elején utalni szerettem volna,
épp rendszerszünet volt az e-banknál.
Időközben megfeledkeztem róla, és a fizetési határidő lejárt ca.
10 nappal.
Néhány nap múlva megkaptam az újabb
számlát, és egy "dörgedelmet", miszerint ha azon nyomban nem fizetek,
akkor megszűnik az előfizetésem. Hm.
Nincs vita, én voltam a hibás. Szerintem mással is előfordult már
egy kis csúszás. Azt nem értem, hogy miért gondolják rögtön, hogy valaki
nem akar fizetni.
Más: itt Svájcban 2014-től kötelező
napközben is használni a gépkocsik tompított fényét. Minap az autópályán
kocsikázva, egy táblán az alábbi felirat hívta fel erre a figyelmet.
"Ha lámpát használ, 40 frankot
spórol."
Tulajdonképpen mindkettő felhívás tartalma
ugyanarra vonatkozik, de mennyivel barátságosabb a második verzió. Nem?
Nekünk svájci upc előfizetésünk van. Múltkor elfelejtettük átutalni. Következő alkalommal egyszerűen jött a számla kéthavi díjról, mindenféle megjegyzés nélkül.
VálaszTörlésKöszönöm, hogy megerősítettél. Igen, ez a különbség.
VálaszTörlésA férjem szerint, most az első időkben itt Svájcban nem is fognak büntetni, ha nem kapcsolod be a lámpát, csak udvariasan felhívják rá a figyelmedet, hogy már kötelező :-)
VálaszTörlésUPC: Meg tudom érteni. Ez bizony fővesztéssel jár náluk. Én alig várom, hogy leteljen a hűség és végre felmondjam. Nyolc hónap után most kaptam először egy korrekt számlát. Addig vagy alul számláztak, (amit persze az én hibámnak tüntettek fel), vagy túlszámláztak, ami szintén "az én hibám". És ezeket persze kamatostul kellet kifizetnem.
VálaszTörlésDe mindezt "kedvesen " megmagyarázták, hogy én vagyok a hülye.
UPC: Nekem két hónapra plusz 17.000 Ft-ot számláztak. A reklamációra az volt a válaszuk, hogy fizessem be, majd jóváírják. Erről persze szó nem lehetett, kértem a helyes számlát, amit nem küldtek ki. Pár nappal később pedig kikapcsolták a szolgáltatást.
VálaszTörlésNem túl kedvesen felhívtam őket, mire visszakapcsoltak mindent, és láss csodát 2 nap múlva sikerült a helyes számlát is kiküldeniük.