Sőt még arról a lehetőségről, amikor a sznobok liciten - jó sok pénzért -, alacsony rendszámot vásárolnak. Erre ITT lehet regisztrálni.
Most magáról az autók azonosítójáról, a rendszámról néhány szó.
1905-ben döntöttek arról, hogy milyen egyedi azonosító jellel látják el az autókat.
Minden egyes kantonnak különbözik a jele.
A rendszámon látszik az ország címere és a kanton címere. Közte a kanton azonosítója és 5 vagy hatjegyű szám, a lakosság számától függően.
Az első rendszám minden esetben kisméretű.
A hátsó lehet álló, vagy fekvő.
A pléhlap nem az autó tulajdona, hanem a miénk. Ha autót cserélünk éven belül, akkor ugyanazt kapjuk vissza. Kvázi, a hivatal (nálunk egy évig) megőrzi azt. Pénzért. :)
Vannak olyan rendszámok, amik végén egy megkülönböztető 'U' vagy 'Z' jel látható. Az előző a garázs- rendszám, amit kereskedők és műhelyek használhatnak. A Z vámrendszám.
A diplomáciai rendszámok 'CD', 'CC' megkülönböztetést viselnek, elöl.
A katonai járművek fekete alapon, 'M' jellel közlekednek.
A mopedek pedig sárga alapra vannak nyomva.
A munkajárművek kék, a mezőgazdasági járművek zöld rendszámot viselnek.
Lakóhely, vagy cég esetén a székhely szerint kapunk rendszámot minden esetben.
Ha költözés során kantont váltunk, akkor bizony a rendszámot is le kell cserélni.
Vannak olyan autók aminek a hátsó részét hosszú, vagy épp álló formátumnak megfelelően alakították ki. Az első vásárláskor eldönthetjük, hogy ennek megfelelően mit igényelünk.
Mi van, ha közben lecseréljük az autót, és épp ellentétes formátumra lenne szükség?
Semmi pánik, csak felmegyünk a kantonális hivatal weboldalára és ott online igényelünk egy számunkra megfelelőt.
Néhány héten belül érkezik az új (ca. 30-40 frank a díja), a régit pedig el kell juttatni Strassenverkehrsamt -hoz. Lehet postán is, de ha nincs messze, azt is megtehetjük, hogy személyesen bedobjuk a bejárat melletti postaládába.
Ennyi az egész.
:)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése