2016. január 31.

Az antitálentum

Na, ez én vagyok...

Hétvége lévén, semmi komolyság.
:)
Nagyképűség nélkül mondhatom, hogy gyakorlatias vagyok, az elmúlt lassan fél évszázad alatt sok dolgot megtanultam, elsajátítottam. Még olyanokat is, amiket nem tanultam. Talán elmondható, hogy fogékony vagyok az új dolgokra.
Egyet kivéve, az a főzés.
Nagyjából 40 éves koromig alig-alig főztem, hétközben népkonyhán, hétvégén étteremben vagy a szüleimnél ettünk.
Így aztán fura volt, amikor kiköltözésünkkor el kellett kezdenem.
Ennek már hét éve és még most is okoz nehézséget. Gyakorlatilag az egész nincs meg fejben. A folyamat még-még, de a hozzávalókat minden alkalommal ellenőriznem kell.
:)
Jó, azért nem tragikus a helyzet, ha látnátok bennünket, egyikünk sem hasonlít egy afrikai éhezőre.
Ha lehet még ragozni, akkor ami végképp nem megy, az a sütés.
Szerencsé(m)re, a gyerekek abszolút nem sütisek, én nem ehetek, a párom meg így is kicsit túlsúlyos, szóval nem sütök.
:)
Sztori: néhány éve, még jóval aktívabb voltam a neten, én szerkesztettem egy külföldre készülőknek szóló blogot, ott sok emberrel ismerkedtem meg, néhánnyal még "barátságot" is kötöttem.
Egyikük egy zseni. Ugyan soha nem tanulta, de cukrászokat megszégyenítve süt a cup-cake-tól, a forma-tortáig bármit. Egy csoda.

Ez nem az ő alkotása, de kb. ezen a szinten nyomja...

Neki panaszkodtam, hogy mennyire béna vagyok. Erre ő felajánlotta, hogy segít, a világ másik részéről.
:D
Spype-on keresztül instruált, lépésről-lépésre, a süti így se lett jó.
Szerinte elátkoztak.
:D
Lehet.
Persze, nem vagyok egy feladós típus, néha azóta is próbálkozom.
Mivel legkisebb lányom holnap lesz 20 éves, megpróbálkoztam ismét egy tortával.
Az alap egy csokis piskóta lett volna, valami grízes krémmel.
Íme az eredmény, ami remélem sokak szemébe csal egy kis mosolyt.
:)

Sütés után, épp az összeesés állapotában



Ember legyen a talpán, aki ezt kettévágja




Ez az a csiriz, ami bele került volna. A klotyóban végezte.


Jelen állapotában, megtöltve egy másik krémmel.

Szerintem a végeredményre már nem vagytok kíváncsiak.
Szép vasárnapot!
:)



8 megjegyzés:

  1. Na jó, hát azt a tornyos szépséget nem mi csináltuk az látszik de az alsó 4 képhez akár én is odaírhatnám a nevem mint készítő DD. Azért finom lett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még nem tudom. Csináltam rá csokimázat, most szilárdul.
      Ez se sokat segített rajta, majd déután megkóstoljuk.
      :D

      Törlés
  2. Kezet foghatunk. :) Sütésileg hasonló antitalentum vagyok. Valószínűleg régi főnökeim utóhatása lehet. Főzni megtanultam mellettük, bármit megfőzök. De sütemény ügyben egy óvodás is jobbra képes nálam. Tudom téged ez nem vigasztal. :) Esetleg egy kis olvasztott csoki alá jól eldugni azt piskótát?Az ápol és eltakar...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most készült el.
      :)
      Remélem megszilárdul. Különben kanállal esszük a tortát.
      :)

      Törlés
  3. -Hasonló élményem volt, a legutóbbi pogácsámmal, -hogy "rohaggyon meg"...(bocs.)
    Állítólag, nagyon jól főzők-sütök, -DE!,-a rossebb enné meg, 10-ből 7 pogácsám NEM olyan!
    A rohadékok eleinte, biztatóan emelkednek a sütőben, majd visszaesnek, és...
    Mindig, mindent recept szerint betartok, -ha köll, hajtogatom, pihentetem, dédelgetem stb-stb...
    A legutóbbinál, már azt mondtam, hogy soha többet, a büdös életben, nem próbálkozom, mert, én is úgy érzem, hogy a k... pogácsákkal el vagyok átkozva.
    -Ne haragudj, de a színéből ítélve, ez nemigen látszik csokis piskótának...-(a "készből", -én, inkább egy "somlói galuska szerűt" gyártottam volna, finom svájci csokis "maszattal")...-bocs.
    (utólag, messziről, könnyű "ötletelni")
    A lényeg boldog születésnapot kívánok a kislányodnak!
    -Nektek is őszintén gratulálok, -szerintem, nagyon nagy dolog, három gyereket felnevelni, főleg, részben "idegenben", segítség, és egyebek nélkül.



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vicc,hogy a receptben sem így néz ki. Pedig igazi, bio (???) kakópor került bele.
      Az ötlet jó, de majd legközelebb (nem mostanában lesz).
      Köszönjük a jókívánságot, átadom.
      Picit félrevezettelek, csak két gyerek van.
      A legkisebb erős túlzás volt.
      :)

      Törlés
  4. sajnälom, h nem sikerült külalakra olyan sütit csinälnod, amilyet megälmodtäl. De attol még lehet finom! és az szämit, nem? amugy amint meglättam, h "lejtös", arra gondoltam, h milyen jopofa lenne bevonni vmi fehér krémmel és egy sielö csigät räszerkeszteni mondjuk marcipänbol. emlékszel a chokito reklämra? ronda és finom! na az én sütijeim ennek a jegyében szoktak születni:)egyébként finom lett?

    VálaszTörlés
  5. Keresd jútyúbon Farkas Vilmos cukrászt és a Miele főzőiskolát! Rengeteg segítség van a videóban! Sokszor az itteni hozzávalók is befolyásolják az eredményt, ha egyáltalán van olyan hozzávaló! :) Szép estét!

    VálaszTörlés