2016. február 11.

Napi bosszúságok

Van bankkártyád?
És internetbankod?
Miért?

Erre a kérdésre több jó válasz is lehet, mindenkinek a maga igényei szerint.
Gondolom, az én válaszom is többek véleményével egyezik.
Nekem azért van internetbankom, hogy otthonról, a lakás elhagyása nélkül tudjam intézni a pénzügyeimet, legyen reggel, vagy este.
Azt meg sem említve, hogy vicces lenne ha havonta mennék haza, hogy befizessem a UPC-t.
Mivel a szerződés értelmében -elméletileg- nem lehetne külföldre vinni a beltéri egységet, ezért nem célszerű külföldi számláról utalni.
Másrészt évek óta van magyar számlám, sok esetben az otthoni vásárlást is erről fizetem.
Eddig is sok probléma volt (valahol írtam is róla) a bankommal, mert a netes felület egyenlő egy nagyobb katasztrófával. Többször reklamáltam, de változás nem történt. Persze, ex-bankosként tudom, hogy ez a kérdés nem élvez top-prioritást.
Most más problémám volt.

A múlt évben lejárt a kártyám, de azt megküldték postán, így legutóbbi hazalátogatásomkor felmarkoltam és megnyugodtam, hogy most egy ideig rendben vagyok bankilag.
Aha...
A minap épp a UPC számlát szerettem volna átutalni, de amikor be akartam lépni a netes felületre, váratlan üzenet fogadott: A kártyája lejárt, fáradjon be a bankfiókba stb, stb...
Édesanyád!!!!
Mi van?
Nézem (eddig azt sem figyeltem, hogy van rajta dátum), tényleg. A bankkártya lejáratával egyidejűleg járt le.
Fantasztikus.
Hívom az ügyfélszolgáltatot, majd megerősítenek, hogy ez bizony valóban csak így intézhető el. Be kell menni a fiókba.
Ok, de akkor minek az egész?
Nem értem az elgondolást.
A bankkártyát minden kérés/kérdés nélkül küldik levélben. Ezt miért nem?
Mi ebben a logika?
Már csak azért sem értem, mert ez a kártya semmire sem jó, ha nincs hozzá token, és jelszó. Tehát a kártyán kívül még két dolog szükséges, hogy valaki használja. A bankkártyához csak egy dolog kell (vagy az sem). Akkor mi ebben az okosság?
Szuper!
Most nem tudok utalni.
:(

Másik.
Ezt is már megfogadtam egyszer. Nem rendelek a netről semmit.
Aztán persze az ember elfelejti az adott bosszúságot, és rendel.
Az élet meg ismétli önmagát.
:(
Egy krémet rendeltem és az egyik website akciózott, miszerint ha x üsszeg felett rendel az ember, akkor kap 2000.- kedvezményt. Azért az nem rossz.
Mindjárt rendeltem az egyik krémből kettőt. Másnap jön a telefon, hogy csak egy van.
Mi???
Hát milyen webáruház az, ahol egy darabot lehet rendelni?
Ja, és a rendszer nem tudja levonni a kedvezményt, tehát azt ők visszautalják majd a teljes vételárból.
Hm... (szerencsére visszaküldték). Kicsit megutaztattuk a pénzt.
.
.
.
Másik webáruház, szintén krém rendelés.
Szép oldal, kiválasztom az áhított dolgot és megrendelem. Hogy gyorsítsak a folyamaton, azon nyomban ki is fizetem (nem a magyar kártyával, mert ugye az nem jó).
Ok, szuper.
Gondoltam, akkor jön is a csomag, és az épp otthon lévő családtagom elhozza.
Aham...
Este jön a telefon, hogy sajnos a megrendelt krémet már nem gyártják abban a kiszerelésben, ami fenn van az oldalon, hanem 10 ml nagyobb az űrtartalma. Természetesen, drágább is.
Mondom ok, akkor most mi legyen?
Hm...
Hát, adjam oda a különbözetet a futárnak.
Persze, másnap már nem küldték ki, így a csomag otthon maradt.
Most egy darabig megint nem rendelek semmit.
Ááááááá!!!!!
Nem értem ezeket a dolgokat.
Ez mindegyik informatikai probléma.
Már egyáltalán nincs otthon informuki???




5 megjegyzés:

  1. Erősködj egy kicsit, írjál panaszleveleket DD (ahogy én szoktam) a kártyát ki kell küldeni levélben és kész. Ez a módja szinte mindenhol. Még Szudánba is utánunk küldték, jó hogy 1 év múlva jött meg, ki is dobtuk a pcsába de elküldték. Az sem gond ha kód kellene hozzá mert olyankor 2 külön levélben küldik. Írd meg privátban melyik bank, elintézem DDD. A PayPal-t már legyőztem, talán sikerül őket is

    VálaszTörlés
  2. Nekem az otthoni bankszámlám Erste, ők már egy ideje megszüntették, hogy a második azonosítás is kelljen a netbank belépéshez, most már egyszerűen username/password-del be lehet lépni.
    A tranzakciók jóváhagyásához meg kódot küld sms-ben, de megjön külföldi számra is, úgyhogy a kütyü sem kell...

    VálaszTörlés
  3. A nagy magyar hárombetűs (:D) is túró, nem tudok SMS azonosítót külföldi számra küldetni. A K&H-nál sem. A harmadiknál meg a bankos app nem tölthető le külföldi smart-phone-ra. Mert csak. Security, mondják ők. Pont. Igaz ugyanezen nemzetközi hálózatú bank cseh leányának app-ját ellenben le tudom tölteni a német és a magyar mobilomra is. Az indiait is. Biztos ez is Security. Pont. Mert csak. :)))))

    VálaszTörlés