Mivel korábban sok kritika érte mind a bankjegy kinézetét, mind magát az intézkedést, a bank nagy kampányba kezdett, hogy elfogadtassa, megszerettesse az új "jövevényt".
Így aztán a csapból is ez folyik. A rádióban, a TV-ben, de még az óriásplakátokon is kampányolnak.
A bank a biztonsági elemek miatt cseréli le a régit, legalábbis ez a "mondás".
Ennek érdekében nem sajnálja a pénzt, hogy beleégesse a köztudatba.
Sokan úgy érvelnek, hogy ez felesleges pénzkidobás, hiszen előbb vagy utóbb mindenki találkozni fog az új fizetőeszközzel. Ez jogosnak tűnő észrevétel, nem nagyon lehet vele vitatkozni.
A bank nem árulta el, hogy mennyibe került ez a kampány.
A nyilvános adatok szerint az elmúlt évben mindenféle reklámköltség címen majd 87 millió (!) frankot költöttek el.
Mivel pontos szám nem áll rendelkezésre, ezért egy kis felderítőmunkát végzett a cikk írója, hogy mibe "fáj" egy-egy reklámfelület bérlése.
Egy jó helyen (pályaudvar) lévő plakát bérleti díja 1000 frank hetente Zürichben.
Egy 30 másodperces TV-spot átlagos díja 3000 frank, de ez az ár akár 25000 frankra is felmehet, ha főműsoridőben adják le.
Nem kevés.
Hát, barátkozzunk!
Eredeti cikk ITT:
forrás: nzz.ch |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése