2013. október 14.

Undorító politika... (a témáról utoljára-magánvélemény)

Minap felhívták a figyelmem az alábbi cikkre, amit hülye fejemmel kiposztoltam a privát FB oldalamra is. Nagy hiba volt. Bár, mint mindenből, ebből is levontam a tanulságokat. Jó pap, holtig tanul... :)

Kíváncsi vagyok, hányan fognak törölni az ismeretségi körből, csak mert másképp gondolkodom. Ami vicces, hogy már korábban is írtam se balos, se jobbos nem vagyok, ezt ismerőseim nagyon jól tudják. Úgy látszik, ez a Magyarországon élőknek elképzelhetetlen. :( Vagy aki nem tartozik sehova, az nem alkothat véleményt? Hm...

Nyílt levél a válogatottnak

A A A
Álláspont
Mi, magyarok, egészen páratlan teljesítményt nyújtunk a sport terén. Az olimpiai örökranglistán a fantasztikus kilencedik hely a miénk, ami összevetve lélekszámunkkal és anyagi lehetőségeinkkel, szinte felfoghatatlan.
A Monarchia örökségeként lettünk vívó- és öttusa-nagyhatalom.
Csak néhány név az összesen 56 (!) magyar olimpiai bajnok vívó közül: Petschauer Attila, Bujdosó Imre, Dömölky Lídia, Fenyvesi Csaba, Schmitt Pál, Gerevich Aladár, Kulcsár Győző, Szabó Bence, Rejtő Ildikó – és a legutóbbi: Szilágyi Áron. S nézzük az öttusázóinkat: Balczó András, Benedek Gábor, Fábián László, Kovács Aladár, Martinek János, Mizsér Attila, Móna István, Nagy Imre, Németh Ferenc, Szondy István, Török Ferenc, Vörös Zsuzsanna. De a vívás és az öttusa csak kettő a csodák közül. Mert itt vannak az úszóink. Hajós Alfrédtól Gyurta Dánielig. A tornászaink, Keleti Ágnestől Berki Krisztiánig. A kajak-kenu sport magyar óriásai, Kovács Katalintól Kammerer Zoltánig. A vízilabdázó-fenoménjaink, Gyarmati Dezsőtől Benedek Tiborig. Az atlétáink, Zsivótzky Gyulától Németh Miklóson át Pars Krisztiánig. Az ökölvívóink, Papp Lászlótól Gedó Györgyön át Kokóig. A birkózóink: Kozma, Hegedűs, Növényi, Repka és a többiek. Vagy éppen a cselgáncsozóink, Kovács Antal, az Ungvári fivérek, Csernoviczki Éva, Joó Abigél. S ha megengedhető nekem ennyi elfogultság: idén augusztusban nyert az ifjúsági cselgáncs-világbajnokságon ezüstérmet a nevelt lányom, Mihalovits Kincső. Naponta látom, nézem, csodálom, hogy micsoda munka van ebben az eredményben. Látom, hogy ez a gyereklány micsoda büszkeséggel és felelősséggel ölti magára a címeres melegítőt. S látom, miképpen áll helyt az iskolában, mert hát dzsúdóból, ugye, soha nem fog megélni.
Miképpen soha nem fognak tisztességesen megélni teljesítményükből a csodálatos magyar kézilabdázók sem. Sem a fiúk, sem a lányok. Pedig hol vannak ők hozzátok képest, Istenem! Mint a gyöngyharmat a trágyalétől… S ugyanezt elmondhatjuk mondjuk a jégkorongozóinkról is.
Valahol itt van a lényeg, azt hiszem.
Ott, abban a szimbolikus pillanatban, amikor Dzsudzsák Balázs összetöri Lamborghinijét…
Valahol itt lehet elrontva minden. Hogy ti királyi módon megéltek ebből a teljesítményből. Ennek kell véget vetni, de azonnal. Tetszik vagy sem: ennek így nincs többé semmi értelme. Eddig sem volt – de áltattuk magunkat. Mindig kitaláltunk valami oktalan reménységet, aztán elkezdtünk hinni benne. Aztán ti sorra leköptétek a reményeinket.
Nem az a baj, hogy kikaptatok.
Az a baj, ahogy kikaptatok. Bukarestben is, Hollandiában is. Erre nincs mentség, és nincsen magyarázat. Nincsen többé semmiféle magyarázat és mentegetőzés. Takarodjatok.
Takarodjatok, mert ti vagytok a szégyen maga. S ez önmagában még senkit sem érdekelne. De ti akárhová mentek, mindenhol szégyent hoztok a hazátokra, és megaláztok mindannyiunkat.
Néztem azt a nyolcat, amit kaptatok. Néztem a „meccset”, és nem tudtam eldönteni, hogy tizenegy becstelen disznó van a pályán, vagy tizenegy képességtelen, mozgássérült szerencsétlen. S mindjárt megkövetem a mozgássérülteket, akik méltósággal és becsülettel viselik a rájuk mért sorsot, és helytállnak a saját helyükön.
Ti nem álltok helyt soha, sehol. És ebből vagytok milliomosok.
Takarodjatok.
És nem mondom, hogy szégyelljétek magatokat. Mert ugyan ti vagytok a szégyen maga, de a szégyenkezéshez önbecsülés kell, becsület kell, méltóság kell. Úgyhogy ne szégyelljétek magatokat. Csak takarodjatok. Adjátok le a szerelést, vegyétek le örökre a címeres mezt, mert csak beszennyezitek magatokkal. Az utolsó oltsa le a villanyt – és ne lássunk titeket, soha többé.
Aztán kezdjük el valahogy ezt az egészet elölről. A mai hatévesekkel. Addig pedig függesszük fel ezt az egész szánalmas, megalázó, arcpirító disznóságot. A pénzt pedig kapják meg azok, akik megérdemlik. Akik mögött van valami teljesítmény. És kapják meg a hatévesek a lehetőséget és a tökéletes körülményeket.
Benneteket, senkiháziak pedig tartsanak el a nézőitek ezentúl. Elég volt belőletek, egyszer s mindenkorra!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bevallom az első szótól az utolsóig osztom az író véleményét. Már évek óta ezt mondom, de senki nem hallgat rám. :) 
Sőt, egyesek szerint nem elég pénzt döntenek bele és még több kell. Nulla teljesítmény, nagy pénz  Jó biznisz. Nekik, meg az őket kürölvevő sleppnek.
A posztolás után néhány ismerősöm irritáló megjegyzéseket tett az íróra. 
Mivel, a politikától olyannyira távol tartom magam, hogy fogalmam sem volt, hogy ki ez az ember, jobbos, balos, fekete vagy fehér (tudom ez szegénységi bizonyítvány, de ez van, nem érdekel a politika).
Orvosolni akartam hiányosságom, ezért "megkérdeztem" wikit, a barátnőmet. :)
Kiderült, hogy a szerző vadul jobbos. Úgy kell neki, mint ahogy vadul balos ismerőseimnek is, aki fröcsögő szájjal szidták a manust.
Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy nem is értem a megjegyzéseket. Hisz, ha a pacák jobbos, és a miniszterelnökünkkel szemben  megy, már az sem elég jó a másik oldalnak? Na, ez a nem semmi, erre varrj gombot!
Konklúzió: amíg az emberek nem tudják félretenni az acsarkodásukat, addig SEMMI nem fog történni abban az országban. Amíg csak "én" van, és nem "mi", amíg faji, nemi, politikai hozzátartozást illetően nem tudunk konszenzusra jutni, addig megette a fene az egészet...
Fel kell szántani az országot, és be kell vetni sóval (ezt sem én mondtam).

Ha jobb nincs, akkor Hajrá Schweiz (Hopp Schwiz), mert ők legalább ott lesznek a VB-n.

Szerencsére a ponéngyárosok most sem pihentek, ezt nézd meg!

3 megjegyzés:

  1. Hát igen, B.Zs. ordas eszméi egyébként tölem is olyan távol állnak, mint (stílszerüen) a "gyöngyvirágharmat a trágyalétöl". Most mégis azt kell mondanom, hogy ezzel az írásával nagyon meglepett és most,ebben nagyon egyetértek vele. Töle ugyanis inkább a nyolc gól és a "zelmúttnyócév" kapcsolatának faji elméletböl történö levezetését vártam volna. Vannak még csodák,no...

    VálaszTörlés
  2. Én inkább balos beállítottságú vagyok, de emlékeim szerint már megesett velem ezelőtt is, hogy egyet tudtam érteni BZS-vel. Ezzel is maximálisan egyetértek.

    A fészes "szakításokat" meg gondolom nem bánod. Elválik a szar a májától. ;-)

    VálaszTörlés
  3. Tudom, több hónap késéssel kommentelek, de hát most tévedtem ide..

    Ez az írás erős, de igaza van. Aóról gőzöm sincs, kicsoda, de talán addig jó. Az ír nagyon jobbos oldaltól frászt kapok (igaz a többitől is), de minden oldalon lehetnek értelmes gondolatok. Ezt meg én hajtogatom egy ideje, de nekem sem akarja elhinni senki :)

    VálaszTörlés