2014. február 5.

Újabb népi kezdeményezés

Mondjuk, ez nem újdonság itt. Csak a téma láttán szaladt fel a szemöldököm.
A sebességkorlátozást szeretnék 140 km/h-ra, illetve még magasabbra emelni az autópályákon.

AZ ISTEN MENTSEN MEG ETTŐL!

Mindenféle negatív elfogultság nélkül, ha ez megvalósul, akkor borzasztó nagy probléma lesz, úton- útfélen komoly balesetek fognak előfordulni.

A svájciak rendkívül rosszul vezetnek, ez vonatkozik mind a privát, mind a hivatalos sofőrökre.
Elképesztő bakikat vétenek. Csoda, hogy nincsenek a jelenleginél nagyobb és súlyosabb karambolok.


forrás: 20min.ch


Hogy ez minek tudható be?
Később fogok írni a jogosítvány megszerzésének lehetőségéről, mert pont a témában vagyunk.
Most csak egyet emelnék ki az okok közül, amin nagyon megdöbbentem: nem kötelező, hogy hivatásos oktató képezze ki a tanulót. Elégséges egy olyan személy, akinek már 3 éve van jogosítványa, és máris oktathat. Ha a gépkocsi műszakilag megfelel, rátűzik az "L" (tanuló) jelet, és már indul is a képzés.
Igen, sok esetben vak vezet világtalant.
:(

Szerencsére, ez a kezdeményezés egyelőre csak virtuális, a FB oldalon tették közzé.
Ellenben nem új, már az elmúlt években is felmerült a szakmai szervezetek részéről.
Sőt, a '70-es években is 130 k/h volt a felső határ, aztán később csökkentették le azt 120 km/h-ra, környezetvédelmi okok miatt.

Most, a környező országok szokásaira apellálnak, mivel Ausztria, Franciaország, Olaszország sebességhatára is 130 k/h. Azzal indokolják az emelést, hogy itt sincs több baleset.
Azt azonban nem veszik figyelembe, hogy egyik ország vezetői sem olyan bénák, mint a helyiek.

forrás:diepresse.com


Bele sem merek gondolni abba, hogy 140-150 km-es sebességnél a belső sávban közlekedők egyike, minden indok nélkül belefékez, és az azt követő autóknak egy pillanat alatt kell nullára fékezni.
Ilyen váratlan fékezés naponta fordul elő. Bizony, elég egy pillanat és már kész is a baj.
Erre nincsenek felkészülve az emberek.

Szerencsére, nem eszik olyan forrón a kását...
A közlekedési miniszter részéről ennek az ellenkezőjéről hallhattunk, miszerint csúcsidőben 80 km/h-ra kellene csökkenteni a legnagyobb sebességet, amit egyes szakaszokon már alkalmaznak jelenleg is.

Ez sem jó megoldás, de még inkább ez, mint a 140.
Eredeti cikk: innen:
Érdekesek a hozzászólások is.
:)

4 megjegyzés:

  1. A minimälis kötelezö oraszäm 10, amit szakképzett oktatonäl kell venni. Az igaz, hogy gyakorolhat a tanulo vezetö - ha a kressz vizsgäja mär megva -a fenti feltételek mellett, a vizsgära csak az oktato jelentheti be . S ezt annyi ora levezetése utän teszi, amikor biztonsägosnak ill. "vizsgaérettnek érzi a "tanulot" .

    VálaszTörlés
  2. Ez nem lenne rossz dolog, ha ezzel együtt bevezetnék a kötelezö távolságtartás keményebb büntetését. Engem speciel nem az elöttem lévö befékezése zavar a legjobban, hanem az, hogy nem tudom, hogy a mögöttem jövö (akinek a lámpája már nem látszik a tükörben, mert annyira közel van), hogy fog fékezni. És ez nem sebességkorlát függö. Igazából az általánosítást sem szeretem, mert minden népnek vannak mazsola, meg elég jó autóvezetöi (Párizs: Arc de Triomphe vs. Genf után a francia rész a mazsoláival, most akkor a franciák tudnak vagy nem?). Nekem a rémálom az a marha, aki az M1-esen Györnél 160-al tolt (tudom nem kellett volna hagynom magam provokálni), de a 2km-es kamionsort akkor is megelöztem és miután kimentem jobbra, kivágott elém és satu... Hát igen, ha a leállósávban akkor lett volna valaki, én most ezt nem írhatnám :-). A rendszámát most adatvédelmi okokból nem közlöm, de ha egyszer Mo.-n is olyan lesz a tudakozó, mint itt, küldök neki egy csokor dögvirágot.
    úgyhogy szavazzák csak meg aztán meglátjuk...rosszabb biztos nem lesz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, én sem szeretem az általánosítást, de a véleményem a saját statisztikai adataim alapján alakítottam ki.
      Na, ezt most jól megmondtam... :)
      Míg otthon sokkal nagyobb biztonságban érzem/éreztem magam (ott is látszik a romlás), addig itt a "nem baj, majd figyelek helyetted én" felfogással kell vezessek.

      Törlés