2012. december 20.

Barátok az internetről

Az elején le kell szögezni, nem vagyok egy barátkozós típus.
Nekem már a kifejezéssel is problémám van. Az én olvasatomban a barát az, akivel évek óta (lehetőség szerint a gyerekkor óta) szoros, majdnem testvéri kapcsolatban van valaki. Akivel minden fontos dolgot megoszt.
Ilyen nekem soha nem volt.

Aztán vannak az ismerősök, akikkel néha összefut az ember, néhány aktuális dolgot megbeszél (hogy tanul a gyerek, utazunk-e haza stb.)

És vannak, akik a kettő között vannak.
Ők a "fele-barátok"?  :)

A viccet félre téve, igazából jó szót sem tudok rájuk. Az általam ebbe a körbe sorolt emberkékből több is akadt az életemben.
Egyikük szomszédasszonyom volt, még amikor otthon éltünk. Sok időt töltöttünk együtt, megosztottuk egymással örömünket, bánatunkat. Majdnem mindent.

Aztán a távolság picit lazított a köteléken, és jött helyette/mellette egy új kör:  az internetes "barátok", akikkel valamilyen weboldalon, fórumon akadtam össze, és kezdtünk el levelezni/beszélgetni.

Nagyon érdekes, hisz sok esetben csak írásbeli a kommunikáció, néhányukkal skype.
Függetlenül attól, hogy sok esetben majdnem biztos, hogy soha nem lesz személyes találkozó, hisz néhányuk  a világ másik végében él, mégis olyan közelinek tűnnek.

Van, akivel évek óta tart a kapcsolat, és hiányozna, ha eltűnne az életemből.


Ma találkoztam az egyik ilyen ismerőssel, akivel már huzamosabb ideje leveleztünk.
Érdekes felismerés volt, hogy annak ellenére, hogy ma láttuk először egymás fizimiskáját, régi ismerősként üdvözöltük egymást, és ott folytattuk  a beszélgetést - már élőben -, ahol néhány héttel ezelőtt írásban abbahagytuk.
Vajon van létjogosultsága ezeknek a kapcsolatoknak?


2 megjegyzés:

  1. Fogalmam nincs, hogy en milyen szerepet toltok be a virtualis eletedben, de ez most nem is fontos... :)
    Nagyon Boldog Unnepeket kivanok!

    VálaszTörlés