2014. augusztus 7.

Kiegészítések

Az elmúlt hónapban két olyan írás is megjelent, ami többeket érdekelt, sok kérdés jött és kaptam nagyon jó megjegyzéseket is.
Minden megjegyzést közzétettem, kivéve a gyalázkodókat.
:)
(Ezeket továbbra sem fogom megjelentetni.)

Nagyon örültem a hozzászólásoknak, a pontosításoknak és a saját történetnek is.
Egy dologra szeretném felhívni a figyelmet:

A blog magánjellegű, így sokszor csak érintek témákat és bemásolom az oda vonatkozó hivatalos tájékoztatás linkjét.
Vannak olyan kérdések, amiket magam nem tapasztaltam meg (ilyen az állampolgárság kérdése), de vannak olyan ügyek, amik kantononként/városonként/önkormányzatokként/személyekként eltérnek, így nem szentírás a saját tapasztalatom (ahogy a főoldalon is olvasható).

A járulékokkal, adókkal foglalkozó cikkhez egy nagyon jó kiegészítést írt valaki, amit tisztelettel megköszönök.
A hozzászólás írója kissé megrótt, miszerint az írás pontatlan...

Hogy a cikk miért nem tért ki teljes részletességgel a témára?

Egyrészt, az olvasóim nem csak Svájcból kerülnek ki, így őket valószínűleg csak a számok, a végeredmény érdekli (az összehasonlítás miatt).

Másrészt, (valóban) annyiféle variáció van, hogy annak részletezése meglehetősen unalmassá tette volna a cikket, ezért csak a fő számokra tértem ki.
Ez gyakorlatilag úgy nézett ki, hogy megkértem néhány ismerősömet, hogy másolják ki a saját bérpapírjukból, hogy milyen tételeket fizetnek, és ebből szedtem ki a "lényeget". Az itteni bérszámfejtés jóval bonyolultabb/összetettebb, mint az otthoni. :(

Harmadrészt,  - hogy könnyebb legyen átültetni a magyar valóságból -, nem (mindig) hiteles fordításban írok egy-egy kifejezést, hanem "konvertálom" azt.
Így talán könnyebb megérteni annak is, aki nem szakember (szerintem, belőlük van a több).
Kérem, ezt nézzétek el nekem.
:)

Továbbra is írjátok meg a ti tapasztalataitokat, azt hiszem nagyképűség nélkül mondhatom, hogy elég széles az olvasótábor, hasznos lehet minden információ.

Szép napot kívánok nektek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése