2014. szeptember 15.

Statisztika

Ismét szeretnélek bevonni benneteket a véleményzésbe, mint az alább linkelt írásban tettem. Én lakatot teszek a számra.
Nemrégiben megüresedett egy állás, ITT írtam róla. Akkor a kérdést nyitva hagytam, nem válaszoltam meg a kommentekben sem, hogy mi lett a történet vége.
Természetesen azonnali hatállyal mondtunk fel.
Kollégánk felesége próbálkozott még és SMS-ben kért még egy esélyt. Úgy gondolom az esély elfogyott. Volt több is, a száma azonban nem végtelenített.
Ha egy szociálisan nem túl  jó helyzetben lévő ember kap egy lehetőséget, hogy nyelvtudás, szakma nélkül valaki megfogja a kezét, és segíteni próbál, akkor azt meg kell becsülni. Nem engem, a lehetőséget.
Ha ezzel valaki nem él, visszaél, akkor minden jószándék kevés.
:(
Lépjünk tovább.
Több helyen adtam fel hirdetést. Persze, ahol lehet. :) Mert nem mindenhol adhat fel külföldi cég álláshirdetést.
Idézet egy korábbi posztból:
"Bemegyek a helyi kanászkürt irodájába, álláshirdetést feladni. Kitöltöm az  űrlapot, azt mondja, a hölgy, hogy ez nem fog menni. Külföldi cég akkor sem adhat fel /állás/hirdetést, ha igazolja magát és készpénzben fizet. Kérdezem, miért? Mert csalás lehet belőle... csak hümmögök. Kérdi, nincs vállalkozó a családban? Adjam fel az ő nevében... az nem csalás akkor? Nem értem."

Nem maradt más, mint az online felületek.
Első körben tíz fő jelentkezett.
Annak ellenére, hogy konkrétan leírtuk, hogy kit keresünk, kettő személy már az első körben kiesett. Semmilyen építőipari tapasztalatuk nem volt.
A harmadik jelentkező egészségügyi okora hivatkozva morzsolódott le (ez érthető).
További kettő nem vette fel a telefont, amikor felhívtuk (e-mailben előre jeleztük). Hogy korrekt legyek, ezek után küldtem még egy levelet, hogy amennyiben fenntartják a jelentkezést, hívjanak fel.
Szerinted?
Eddig öt kiesett.
A maradékból kettő kihullot, mert a olyan igényeket támasztottak, amit nem vagyok hajlandó teljesíteni.
Maradt három, ebből kettő gondolkozik.
Tehát, egy fővel tudok számolni, aki dolgozni akar, és elfogadta az ajánlatot.
10 % .
:(







12 megjegyzés:

  1. Megírnád a poszt címét mert a linken nem tudok belépni! Valami google fiókkal kell belépni, de egyrészt azzal nem szeretek, másrészt nem is tudok valamiért.

    VálaszTörlés
  2. Nem lehetne magyar ujságban hirdetni? Nem mindenki olvas a neten, pláne építőipari munkások nem. Láttam már külföldi munkára keresni embereket hazai ujságban.

    VálaszTörlés
  3. Most mi ebben a rossz?
    Azt írtad, hogy 1 állás üresedett meg. 1 álláshoz pedig nem elég egy ember? :D

    Amúgy szerintem az lenne a rossz hír, ha nem találtok olyat, aki megfelelő, ehhez képest 5-szörös túljelentkezés volt az állásra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ha így nézzük igazad van.
      :)
      Azóta lett több üres hely is, szóval azzal az egy fővel nem vagyok (most) beljebb.
      Ami számomra inkább meglepő, az a hozzáállás. Elküld egy jelentkezést, és utána nem elérhető. Akkor minek?

      Törlés
  4. Kérdést kaptam, hogy miért nem helyi erőt veszek fel. Nos, rém egyszerű. NINCS.
    Kis túlzással a megrendelőnk könyörög, hogy hozzunk még embert.

    VálaszTörlés
  5. Újabb kérdés: mi a lemorzsolódás oka? Erről lesz majd egy meglehetősen tanulságos írás. :)

    VálaszTörlés
  6. Lehet tudni milyen pozíciókra folyik a keresés? Lehet itt sem árt kihasználni a lehetőséget hiszen mindenkinek van általában 1 ismerőse mindig valahol elfekvőben...:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Egy ideje készül egy írás, hogy mivel is foglalkozunk, de még nem jutott a kész fázisba. :(
      Elsősorban bádogos szakmumkást keresünk, akinek van gyakorlata épületek homlokzatának lezárásában.

      Törlés
    2. Jaj az itthon is nehéz... nemrég a szüleim kerestek ill. ahol laknak ismer mindenki mindenkit. Az egyik bádogost azért nem hívják mert megbízhatatlan és a munkája is hagy némi kívánni valót maga után a másik meg külföldön dolgozott, jó munkát végez így majdnem olyan mint az orvos, hogy előjegyzés, sorszám plusz 3 hónap... főként mivel a környéken elég sok az építkezés...de ugyanez a helyzet a burkolókkal is van abból több is de azt az egyet szeretik hívni aki nyugati színvonalon melózik....és még sorolhatnék vízvezeték szerelőt stb. Tényleg nem egyszerű a helyzetetek... főként ha a megrendelés ott áll az ajtóban...

      Törlés
  7. Vagyalompor!
    Szakadj le rólam, nagyon unalmas vagy, hogy bombázol a leveleiddel.

    :)

    VálaszTörlés