2015. július 16.

A magyar bankoktól mentsen meg az Isten...

Persze, ez így nem helyes egészen.
Ha összeszámoljuk a Magyarországon lévő bankokat, sokkal több a külföldi tulajdon, mint a hazai.
:(
Erről megint érdemes lenne szót ejteni, de minek.

Mondom fentieket úgy, hogy van banki tapasztalatom. Volt "szerencsém" egyik műintézményben eltölteni egy kis időt.
Már tíz éve arról panaszkodtunk felfele, hogy sz@r az e-bank. Mit szépítsük, az volt/van.
Akkor azt mondta az elnök-vezérigazgató, hogy nincs benne a Top 10 fejlesztésben. Hm...
Minek is?
Sokkal több dologra lehetett elbacni a pénzt.
:(
Meséljek?




Kaptam egy költségvetést, amiben ilyen tételek szerepeltek:
- villanykörte cseréje : 5000.- (ismétlem 2000-es évek közepe, no ledvilágítás).
Ezt meg lehetett volna oldani kb. 150.- forintból úgy, hogy megkérem x kollégát, aki épp a sarki boltba megy reggeliért, hogy vegyen már egy körtét. Persze számlára, amit kifizetek, megküldöm a központnak és ők majd visszatérítik. X meghozza a körtét, kicseréljük, volt szerencsém.
Áááá, nem.
Kiégett a körte, én felhívtam a központot (hol máshol, Budapesten), majd ők küldtek egy szerelőt, aki 5 darab magyar ezresért kicserélte az egy darab körtét. Ja, és ez minimum egy hét volt.

- viráglocsolás (jól teCCik olvasni). Az irodám költségvetésében volt évi 600 ezer (!) forint viráglocsolás címén elkülönítve. Szerinted?
Mondjuk, ha mi nem locsoljuk azt az EGY cserép virágot, ami volt, akkor szegény ki is száradhatott volna. Úgy ahogy te nem láttál még hivatásos viráglocsoló vállalkozót, úgy mi sem.
Ne gondold, hogy ez az összeg megmaradt. Valaki beszámlázta ezt.
Hogy egy pénzmosás? És épp egy bankban? Ez a való világ.
:(

Hogy fél évig két szolgálati autóm volt, senkit sem zavart?
Komoly...
Minden vezető tudta, hogy a bankot kiszolgáló osztály a szent tehén. Annak működésébe semmilyen beleszólásunk nem volt, nem lehetett.
Na, mindegy nem ezekről akarok mesélni, mert csak felmegy a vérnyomásom.

Van még otthon egy bankszámlám, amit néha-néha használok. Illetve nem is az enyém, hanem az anyu nevén van, csak én utalgatok róla.
Már a "beüzemelés" sem volt egyszerű. Igencsak friss 70 + -nak kell lennie valakinek, hogy önállóan kezelje a banki tranzakcióit. Ahogy tapasztalom, évről évre bonyolultabb lesz.

Jellemzően, amikor szeretném igénybe venni az e-bankot, akkor épp (teljesen véletlenül) nem működik.
Ma is lett volna egy óriási összeg (4 ezer forint), amit szerettem volna átutalni. Persze, nem sikerült.
Először ezt hittem nálam a baj. Ezt is abból, hogy korábban is volt már olyan eset, amikor be kellett telefonálnom. A programot töröltem, telepítettem, semmi.
Másfél óra küzdelem után felhívtam a őket. A szokásos nyomja meg az ilyen-olyan gombot után élő személy jelentkezett be.
Egy hölgy volt, akinek elmondtam a nyomorom:

"Ja, igen tudunk róla, dolgoznak a szakemberek rajta...." - felelte az ügyfeles.

Csak halkan jelezném a tisztelt informukiknak, ilyenkor nem lehetne már a főoldalon kiírni?
NE PRÓBÁLKOZZ TE BAROM, NEM MŰKÖDIK!!!
Gondolom, nem én lehettem az egyedüli bosszankodó, mert rá 2 órára kiírták. Jobb, mint soha.
:(

Gyanítom azóta sem élvez top prioritást az informaikai rendszer ( pedig ez egy másik bank), működőképessé tétele.
:(
Azt mondta még a kis hölgy, hogy miért nem este próbálkozok? Mert neki akkor mindig működik.
Bakker, mert most akarok utalni!

Nem, nem akarok a svájci bankokkal jönni...
Pedig, de.
Itt elég sokat használom mindkét bankom "e" felületét. Eddig egyszer fordult elő üzemen belüli hiba.
Akkor is rögtön a belépő oldalon jelezték, hogy probléma van.
Lehet itt top prioritás?
Lehet, hogy az összes értelmes magyar informuki itt dolgozik?
Hm...

8 megjegyzés:

  1. Itt mostanság napokra döglik be.... nem is egy bank online felülete... ill. nem csak az hanem az összes ilyen jellegű szolgáltatása....

    Ezt még elviselik a "fogyasztók" majd ha hasonló lesz a villannyal azt lehet kevésbé...

    Jó dolog ez a rezsicsökkentés is annak is meglesz ill. megvan a böjtje ... másrészt ez az intézményesült lenyúlás valóban mindent penetránsan áthat.... jó kis kupleráj ez a magyarisztán....

    VálaszTörlés
  2. ja és arról nem is beszélve, hogy mobilcégnél akik ugye a XXI. század technikáját, technológiáját használják sokszor középkori módszerekkel lehet ügyeket intézni.... vagy apeh/nav szintén.. megesett, hogy kijöttek ellenőrizni majd kértek néhány dolgot.. mondom adják meg a mail címüket és elküldöm... erre azt mondják ácsi .. náluk hivatalosan olyan nincs a hivatalos fejlett kommunikáció az ügyfelekkel a fax... WTF? XXI. század amikor már simicska is hosszú bájtok éjszakájában volt élenjáró?.. egyébként természetesen mondták, hogy jó és frankó az informatika... náluk amit addig is tudtunk más forrásból is csak ez a hivatalos.... a fax..

    VálaszTörlés
  3. Nekem 2 banknál van dolgom, évek óta még sosem volt gond a netes felülettel

    VálaszTörlés
  4. Evtizedek ota vagyok magyar banki ügyfel es mar rengeteg eve svajci is. Nem eszleltem különbseget, mindket felület jo, kezelhetö. Persze a magyar utalasi sebesseget a svajciak csak megközelitik. No es manapsag a szemelyes kiszolgalas is peldaertekü. Szoval nem ertek egyet, nincs panasz a magyar bankokra. No es akkoriban vezetökent miert nem tettel a pazarlas es butasag ellen semmit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azt írtam hogy ahol én vagyok, ott még nem volt gond de ez nem azt jelenti hogy máshol nem lehet, hiszen 1 személy nyilván nem lehet az össze bank ügyfele. Az a 2-3 amit mi ismerünk, ott nem volt gond. Ez nem jelenti azt hogy általánosságokban a magyar bankokkal nincs gond. Éppen most kaptam levelet valakitől hogy megérkezett-e az utalás mert éppen szarakszik a net felület. Azaz egy általunk nem ismert banknál meg vannak gondok. Sok gond van az országban úgy általában. Sokan vannak olyan helyzetben hogy nem kritizálhatják az adott rendszert valamilyen oknál fogva. A személyes kiszolgálást is pont a múlt héten tapasztaltam meg, 10 percig álltam a pultnál és a nagyon kedves hölgy fel sem nézett hogy mégis mit akarok. Azt sem mondta hogy pillanat, mindjárt, vagy bármit. Nem volt előttem senki. Nyilván ő is dolgozott de azért egy szót odalökhetett volna. Hasonló okok miatt egy másik ügyfél otthagyta őket, ahogy én is. Majd legközelebb, ha méltóztatnak észrevenni. Máshol meg jók a tapasztalatok. Szóval nem lehet általánosítani.

      Törlés
  5. Ezek szerint én választottam rosszul. Örülök, hogy neked minden rendben van.
    Sokra megyek a sebességgel, ha a felületre se tudok felmenni.
    :)
    A kérdésedre válaszolva, tök egyszerű: szerinted meddig lett volna állásom, ha kinyitom a számat?

    VálaszTörlés