2015. július 11.

Gigathlon 2015

Idén ezen a hétvégén 17. alkalommal kerül megrendezésre ismételten a Gigathlon elnevezésű sporthétvége. Én a kihívás napjának hívnám. Minden évben több ezren vágnak neki, az amatőrtől a profiig, a fiataltól az idősig.
Az erőpróbák a környékünkön zajlanak, kisebb fennakadást is okozva a közlekedésben. Bár ezt már megszoktuk, mert mindig van valami. Ez legyen a legnagyobb bajunk.
:)
A mottó: Fedezze fel a történelmet.
A kantonban szinte minden jelentős történelmi helyszínt érintenek a versenyzők. Nem véletlenül, hisz ezzel alkalmat adnak arra is, hogy a nézelődők, családtagok a szurkolás mellett megnézzenek egy-egy kastélyt, várat, emlékhelyet.
A kerékpárosverseny például érinti königsfeldeni kolostort, Böttstein várát, Laufenburgot és a kanton fővárosát, Aaraut.

A kerékpárból, a futásból /az erkélyről  :) / és a görkorcsolyából is láttam részleteket. Ezen kívül még úszni is kell a versenyzőknek.



Az időjárás kegyes, süt a nap, de nem tikkasztó a hőség.
Az utak mellett sok az érdeklődő, szurkoló.
A kategóriák: egyéni női és férfi, pár, 5 fős csapat.
EZEN az oldalon az aktuális eredményeket is nyomon lehet követni.
Néhány jó fotó ITT.
A verseny hivatalos oldala ITT:


A verseny kellékei nyolc kamiont töltenek meg, a rendezés zavartalan lebonyolításáért 1600 önkéntes felel.
Foto: srf.ch

Nem kis feladat az étkeztetés megoldása, mintegy 20 ezer adag vacsorát, 8500 reggelit, és 9000 csomag hideg élelmet állítanak össze.
Természetesen egészségügyi személyzet is van, az esetleges sérüléseket, rosszulléteket 35 fős orvosi team látja el.
foto: srf.ch

Ennek a versenynek egyébként van egy kistestvére, amit gyerekeknek rendeztek egy hónappal erelőtt. Természetesen a hozzájuk mért távokkal.
Cikkek ITTITT és ITT.

Akinek nincs programja, még nem késett el, a java most jön.
Ahogy írtam, az idő remek, kiránduláshoz éppen megfelel.
Szép hétvégét nektek!



10 megjegyzés:

  1. Biztosan szuper verseny volt. Mi ki szoktunk menni az ilyenekre, de most a hátrányát éreztem :-(
    Nagyon sok óra vezetés után megérkeztem Genfbe, de lezárták a tóparti utat, az autósokat elterelték.
    Hát ez nekem még plusz 1 óra vezetést jelentett, mire megtaláltam, hogy hogyan tudok átmenni a hídon...
    Viszont kimentünk volna, ha éppen Genfben vagyok nézelődni, akkor mondjuk nem zavart volna az elterelés, ez tény :-)

    VálaszTörlés
  2. Jövöre indulhatnànk együtt, csoportban :)

    maresz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, az nagy kihívás lenne nekem.
      :D
      Ahogy hallottam a reggeli hírekben (1,5 órát ültem a dugóban Zürichben), jól sikerült a lebonyolítás.

      Törlés
    2. Pont ezt akartam kérdezni hogy aztán te is indultál valamiben? DD
      A gyerek sulijában duatlon szokott lenni, úszás, futás

      Törlés
    3. Szerinted? :)
      Azt a sportot nem talaltak fel, amiben engem meg lehetne mozgatni.
      :)

      Törlés
    4. Szerinted? :)
      Azt a sportot nem talaltak fel, amiben engem meg lehetne mozgatni.
      :)

      Törlés
    5. Szerinted? :)
      Azt a sportot nem talaltak fel, amiben engem meg lehetne mozgatni.
      :)

      Törlés
  3. En leszek az edzö :)

    maresz

    VálaszTörlés