2015. július 2.

Találós kérdés

Svájci logikai feladat következik.
Lehet, vannak közöttetek szakértők és majd elmagyarázzák nekünk, laikusoknak.
:)

Szóval, otthon is néha előfordult az építőiparban, hogy egy-egy nehéz elemet helikopterrel emeltek be, ez még stimmel.
Jött a gép, rákötötték az elemet, a helyére vitték, beállították/rögzítették, lekötötték, jó szerencsét, ámen. Helikopter el.

Minap épp a teraszon ücsörgök (végre itt is nyár van), mikor halk zúgást hallok.
Gondoltam, megint egy repülő. Légifolyosó van felettünk, néhány gép jön, illetve megy naponta (nem zavaró).
A hang felerősödött.
Felnézek.
Látom, hogy a helikopter visz valamit.
Oké.
Aztán el is tűnt a fák mögött, az erdő felett.
Ám, egy perc sem telt el, visszafordult és a kiindulási pont felé repült vissza.
Csend.
Öt perc múlva ugyanez.
Akkor már elkezdtem agyalni, hogy vajon mi a terv.
Nem találtam érthető magyarázatot.
Majd ismét ugyanez a kör.
Három kör, a semmiért.
Nem értem.
Ötlet?


Bocs, a minőségért, de nincs puccos telefonom.







13 megjegyzés:

  1. Fatörzsek. Nálunk is hordták így a hegyoldalról.
    (Esetleg légvédelmi rakéták :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Előbbi biztos nem, mert valami volt a végén.
      De nem ez a kérdés.
      Miért "sétáltatta"?
      Egyszer sem szállt le...
      :)

      Törlés
    2. Ilyenkor nem szoktak leszallni. "Lebegnek" amig fel- meg lekapcsoljak roluk a szallitott targyakat.

      Törlés
    3. Rakétára nem emlékeztet, inkább valami tartóoszlop vagy támaszték.

      Törlés
    4. Inkább valami támaszték vagy tartóelem lehet, nem?

      Törlés
  2. Faszallitas....( nem pajzan ertelemben) A hegyekben szallitjak igy a fat, sot termeszeti katasztrofa eseten meg a tehenet is... hogy miert nem szallt le? Valamiert nem kapott engedelyt, eltevedt, elbizonytalanodott.... na megyek, hoseg van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Nem. Tudom nagyon vacak a kép, de az nem fa. Valami fémes izé.
      "Valamiert nem kapott engedelyt, eltevedt, elbizonytalanodott...."
      Na, de háromszor?
      :D
      Itt is... tudom, ez rajtad nem segít...

      Törlés
    2. :D tenyleg nem segitett :D ...es ma meg melegebb lesz :D
      Nekem mar az a svajci, aki csak haromszor bizonytalanodik el, mar intelligens kategoria :D

      Törlés
    3. Tegnap nálunk 37 fok volt. :(
      Igaz, a múltkor hisztiztem a napért, de azért ez meg túlzás...
      :D

      Törlés
    4. Nalunk is.... de en imadom a meleget, nem elem meg tulzaskent. Eleg sokat szoktam hisztizni a napert, itt Svajcban. Emlekszem, mennyire csalodott voltam az elso svajci nyaramon ( 2003) en juniusban meg farmerban es kiskabatban jartam, mikozben Magyarorszagon mindenkrol lerohadt a gatya :) Most mar megszoktam itt, de ha kanikula van, azt kis idot mindig igyekszem kielvezni, utana ugyis esik hetekig.

      Törlés
    5. Pedig a 2003 az rekordmeleg volt svajcban. akkor làttam itt elöször sàrga füvet :)

      maresz

      Törlés
  3. Esetleg valami mérömüszer?

    VálaszTörlés
  4. Lehet, hogy nem fogalmaztam jól.

    Nem vették le semmit.
    A tárgyat csak "sétáltatta."
    Felszállt, leírt három kört, majd visszavitte a kiindulási pontra.
    Ez érthetetlen számomra.

    VálaszTörlés