2015. december 9.

Sportszerű szurkolás?

Létezik még olyan?
A hétvégén jégkorong mérkőzésen voltunk Ausztriában. Nem gondoltam, hogy már ebből is baj lehet.
Mivel vendég szektor nem volt, így kértünk két jegyet oda, ahova. A "B-közép" szerencsére jó messze, így nem kellett attól tartani, hogy halláskárosult leszek a végére. Mellettem senki sem ült, a párom mellett egy 60-as házaspár. Olyan Mucsajröcsögei (remélem nem létezik ez a település, senkit sem szeretnék megbántani), a '70-es évekből itt maradt szoc.reál stílusú/kinézetű emberek voltak.

A meccs rosszul alakult, hamar kaptunk 1-2-3 találatot. A hazaik természetesen örültek, tapsoltak a sikerüknek, én meg bosszankodtam magamban.
A problémák a 2. harmadban kezdődtek...
Otthon azt mondják, hogy mindenki ért a focihoz.
Na, a derék tiroliak meg a koronghoz.


Ha a szurkolókon múlt volna, akkor a mieink a kapuig sem jutottak volna el. Minden szabálytalan, minden les volt. Szerintük.
Fogalmam sincs, hogy kik vezették a meccset, de párom szerint teljesen rendben volt minden.
Nem ezt látták a derék hazaiak. Előttünk egy 60-as pasi 1,2,3 sok sör után állandóan üvöltött. Olyan decibellel, hogy még a gerendák is beleremegtek.
Először a bírókat szidta, majd a mieinket. Na, ezen felbuzdulva, vagy talán azon, hogy levágta, hogy nem odavalósiak vagyunk és ők vannak többen, a szomszéd pasi is rákezdte.
Nekem egy kicsit furcsa volt, mert valahogy azt gondoltam volna, hogy :
- ha vele van a neje, nem viselkedik ordenáré módon (másoknak is feltűnt).
- az asszony legalább megpróbálta volna csitítani.
Nem így történt.
Az agya akkor borult el teljesen, amikor a mi és az ő játékosuk ütközött és a tiroli srác a jégen maradt. Ez benne van a hokiban. Emlékszem, gyermekkoromban az apuval néztünk valami meccset a tv-ben, és úgy összeverekedtek, hogy le kellett kapcsolni a világítást a stadionban, hogy abbahagyják. 20 percig ütötték egymást.
:O
Egy kis ízelítő ITT:
Visszatérve a sztorihoz:
Mindenki fütyült, amikor kiderült, hogy nem lesz kiállítás (a párom szerint ebben a szituációban is jól jártak el, mert nem volt szabálytalanság), a szomszéd elkezdett káromkodni. A káromkodás repertoárjából előkerült a "szar magyar", stb. is.
Nagyokat nyeltem...
Később sem vett vissza, csak úgy fröcsögött a nyál a szájából.
Aztán rájöttem, hogy kár bosszankodni, inkább a sálam mögé bújtam és csak nevettem magamban.
Tök gáz volt a figura.

Közben vége lett a meccsnek, sajnos csak szépíteni sikerült.
Már épp készülődtünk elmenni, amikor ellenérdekelt anyu elkezdett hozzám beszélni...
Sajnos, csak foszlányokat hallottam, amit inkább nem részletezek.
Megfordultam és csak annyit kérdeztem, was?
Erre folytatta a válogatott káromkodást.

Sok dolgon meglepődtem már, de hogy egy 60-as korosztályú Gizike nekiáll engem szidalmazni... na, ezt nem gondoltam volna.
Az agyam nekem is elborult és szerettem volna visszarepülni az időben valahova a vadnyugatra, Ott, abban a helyzetben biztosan előveszem a koltom a lovaglónadrágból, megpörgetem és egy laza mozdulattal eresztek egy golyót a szeme közé. Olyan Charles Bronsonosan. Megvan, ugye?


Egy villanás volt az egész, és mivel volt gyerekszobám (káromkodni sem szoktam nyilvánosan), így csak kivettem az ökölbe szorított kezem a zsebemből és a középső ujjamat kecsesen, de határozottan mutattam felé.
Aztán továbbálltam.
Tanulság?
Az nincs.
Csak nem értem.
Miért kell egy sporteseményen káromkodni, egymást szidni?
:(

9 megjegyzés:

  1. Na ezért nem megyek én már évtizedek óta semmilyen meccsre.

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem, egyszer mar beszeltunk a szurkolasrol, akkor talan egy kezimeccs kapcsan. :-)

    Eloszor nem ertettem, hogy vajon mit is takar a "mieink" kifejezes, de aztan leesett, hogy a Volanrol van szo. Szerintem a legnagyobb baj az, hogy nem volt vendegszektor. Mert akkor azert nyilvan semmi ilyesmi nem fordult volna elo. Sot, azt is megertem, ha nem akar az ember vendegkent a vendegszektor kozepebe menni, ilyenkor a legjobb talan annak a szelere jegyet venni, mar ha tudod ezt iranyitani.

    De ha mar mindenkeppen a hazaiak kozott ulunk, akkor en mindig igyekszem mindent megtenni azert, hogy ne keruljek konfliktushelyzetbe. Elso olvasasra nem lattam, hogy Ti hogyan szurkoltatok, de abbol indulok ki, hogy nem tul vehemensen, nem irritaloan. Ekkor nem igazan tudom hova tenni a helyiek "kedves" viselkedeset.

    Azt viszont a konkret esettol fuggetlenul tovabbra is tartom, hogy a hazai palya egy sportban a szurkolo szempontjabol szent. Mint ha az otthonod lenne. vagyis aki vendegkent oda jon (es nem a vendegszektorban van), annak igenis viselkednie kell. Tehat ha a kedvencei golt szereznek, akkor csak mersekelten orul es nem kezd el mutogatni a helyi szurkoloknak (sok portugal ezt csinalta Baselben...).

    De mondom, ne ertsd felre, ezt nem ratok vonatkozoan irtam, csak ugy altalanossagban. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk a szurkolás kimerül a tapsban.
      Ettől eltekintve, akkor sem vagyok képes megérteni ezeket a reakciókat.
      Lehet, bennem van a hiba...
      A fiam is azt mondta, hogy "anya, te egy ufó vagy..."
      :d

      Törlés
    2. Szóval tapsoltatok. Na ez volt a baj DD

      Törlés
    3. Hat, tapsra semmikeppen sem ertem ezt a reakciot. Egyebkent szerintem alapvetoen rengeteg frusztralt ember van, es neha a sportesemenyek alatt akarjak kielni magukat. Es akkor igazabol mindegy, hogy kin, de valakin ki akarjak tolteni a duhuket. Lehet az ellenfel, sajat jatekos, biro, a masik csapat szurkoloja, barki. Bar nem hiszem, hogy ez vigasztalna, de szinten biztosan nem szemelyesen Titeket akartak bantani, egyszeruen csak Ti voltatok ott. :-(

      Törlés
    4. Igazából nem sértődtem meg. Engem csak stil-fűrésszel lehet megsérteni, csak kíváncsi lennék, hogy mi zajlik le bennük.
      Ha szidalmaznak valakit, akkor jobb?
      Ráadásul nyertek, tehát még kiváltó ok sincs. Miért nem örültek inkább?
      Furcsa...

      Törlés
    5. Turchi! Még zászlót sem vittünk.
      :)
      Jó, persze az első gólnál kiderült, hogy nem vagyunk velük,mert nem ugrottunk fel, csak csendben ültünk.

      Törlés
    6. Svici: Fordítva kellett volna drukkolnotok DD
      De ez tényleg így van ahogy írják itt hogy mindegy ki van ott csak lehessen kötözködni. Márpedig a nagy számok törvénye alapján ennyi ember között a hülye is sok.

      Törlés
  3. Anno voltunk Debrecenben Tumbász József - Manson Gibson profi kick-box mérkőzésen, amikor bevonultak a küzdő felek, lejátszották a himnuszokat, mellettünk ülő honfitársaink ránk üvöltöttek, hogy üljünk le az amerikai himnusznál... Idióták mindig és mindenhol vannak, nemzetiségtől függetlenül :)
    Feri

    VálaszTörlés