Tegnap
délután a gyerekem leszállt a vonatról, és azzal fogadott, hogy nem megyünk még haza, be kell menni
a városba, mert megbírságolták a vonaton.
Hát az meg hogy lehet?- kérdeztem.
Rossz
bérlettel utazott...
Mi
van???
Szeretném elkerülni a "mindenki
hülye, csak én vagyok a helikopter" esetet, ezért tőletek kérdezem, hogy ti mi
módon vásároltok bérletet?
Nálunk a metódus a következőképpen
zajlott: amikor elkezdte a sulit, bekocogtunk a vasútállomásra és a Bewiligung
felmutatásával egy igazolvány csináltattunk. Az igazolvány fényképes, személyes
adatokkal ellátott.
Megvásároltuk a bérletet A és B pont
között. Mi nem néztünk utána, hogy az milyen zóna, csak a két támpontot adtuk meg.
Nem "ócó", 122 frank havonta.
Így jártunk el minden hónapban, odanyújtottuk a bérletet és kértünk egy újat.
Ellenőrzés is előfordult, de eddig nem
jeleztek hibát.
A mai napig.
Az ellenőr szerint a bérlet nem jó.
Jegyzőkönyv született és előírt 100 frank
bírságot.
Mivel, úgy éreztük, hogy nem mi vagyunk a
hibásak, ezért azonnal bementünk az illetékes állomásra.
Ott elmondtuk a panaszunk, és az ügyintéző
megnézte mi a probléma. A gépben az összes eddig vásárolt bérlet fel van
tüntetve. Upsz!
Azért ez nem semmi.
Kiderült, hogy már az első sem lett jól
kiállítva. Rossz zónák voltak megadva.
A hölgy telefonált a központba, és mivel
gyorsak voltunk, a jegyzőkönyv még nem került rögzítésre, ezért azonnal
sztornózták azt, és kiállították a helyes bérletet.
Mondjuk az eddig kifizetett plusz havi 4
frankot nem írták jóvá, amennyivel már egy éve többet fizettünk.
No, mindegy.
Mit gondoltok?
Nekem kellett volna ellenőriznem, hogy jó
bérletet kapok, vagy az ügyintéző felelőssége az adatok ismeretében a bérlet
kiállítása?
Zárszóként, katasztrófa nem történt az
időráfordításon kívül, csak egy kicsit kellemetlenül érintett a gyanúsítás – ok
nélkül.
Ha már közlekedés: tudom, már írtam róla, de azóta is van tapasztalat. Jó tapasztalat.
Nekem nagyon szimpatikus, hogy nagyon jó a tájékoztatás.
A fotelből ülve lehet pontosan (!) megnézni, hogy honnan-hova szeretnénk eljutni, mik a csatlakozási lehetőségek, stb.
Itt egy példa, reggel csak úgy bepötyögtem, mi lenne, ha a zürichi reptérről Lugano centrumba szeretnék utazni.
Nem túl jó a minőség, sorry. |
Másrészről, az utazáshoz a jegyet is meg tudjuk vásárolni, nem kell sorban állni.
:)
Lásd itt:
Szóval nem olcsó a tömegközlekedés, de legalább minőséget kapunk érte.
:)
P.S: tudom, hogy kilóg a kép, de csak így látható jól.
:)
P.S: tudom, hogy kilóg a kép, de csak így látható jól.
:)
Menetrend (SBB Online) ellenőrzése nélkül el sem indulunk! Kiírom az indulási és érkezési időpontokat, a vágányokat és a vonat/S-Bahn, busz, villamos számát. Tudom, h mikor kell rohanni és hányas vágányra, v mikor érek rá bámészkodni. Imádom! :)
VálaszTörlésA bérlet meglepő, de emberek vagyunk. Valószínűleg én is megbíztam volna a pénztárosban, aki kiállította, de a férjem szerint mindig mindent ellenőrizni kell. Most igazolva látná tételét ... :)