2016. szeptember 25.

Leleményesség, HU-CH: 1-0

Azt gondolom, hogy vannak olyan nemzetek, akiknek fiai, lányai valamivel jobbak másoknál egy-egy képességben, vagy olyan adottságuk van, ami másnak nincs. Ezzel a véleménnyel sem arattam mindig osztatlan sikert, de vallom, hogy mi magyarok sokkal találékonyabbak vagyunk, mint mások.
Hogy ez valahol a génjeinkben van kódolva, vagy a történelem viharai tették őseinket találékonnyá, és a leszármazottak mint mintát követik, nem tudom. Ez valami tudományos értekezés tárgya lehetne.
Most nem az következik.
:)

Fiam a múlt héten Spanyolországba repült, üzleti ügyeket intézett. Mivel a távolság meglehetősen nagy és csak néhány napról volt szó, egyértelmű, hogy repülővel ment.
Szerencsére mindent elintézett, jött volna haza.
Itt kezdődött a meglehetősen kalandosra sikerült utazás.

Az a bevált szokásom, hogy megnézem mind az induló állomás, mind a fogadó reptér oldalát, hogy mikor száll(t) fel a gép és mikor érkezik pontosan. Ehhez tartva szoktam kiszámolni, hogy mikor kell elindulnom az érkező elé, az adott reptérre.
Most is ezt tettem, és meglepve tapasztaltam, hogy egy csomó járat törölve lett már a nap folyamán az alicantei reptér oldalán.
Mi a szösz?
Akkor még reménykedtem, hogy nem lesz semmi gond.
Néhány perc múlva hív a gyerekem, hogy nem tud jönni, mert nem jön a gép.
Hát ez fantasztikus.
Mondta, megpróbál kideríteni valamit, mert nem egyértelmű, óriási a  káosz.
Nekem azonnal elkezdett járni az agyam, hogy most mi legyen.
Elméletileg ugye a repülőgép társaságnak kell valamit kitalálni, hogyan juttatja vissza az utasokat, de nálunk egy aprócska bibi volt. Nem mindegy, hogy mikor, mert másnap reggel 8-ra Svájcban kellett volna lennie. Mi több, vasárnap reggel indult volna tovább...




Szinte még a gondolat végére sem értem, csengett a telefonom, és mint az elején is írtam, egy rugóra jár az agyunk, egyszerre mondtuk, hogy megnézem/nézzem meg, hogyan lehet még eljutni Svájcba aznap.
Azért az internet tényleg megfizethetetlen.
Két percen belül találtam jegyet egy másik légitársaság Zürichbe tartó járatára. Gyors telefon, hogy futás az irodába, mert már csak 6 jegy van.
:)
Szerencsére, senki másnak nem jutott előbb eszébe.
Közben szimultán kutakodás a neten, hogy mi a bánat van ott, hogy nem indulnak a járatok. Sőt, még Ferihegyen is volt törlés, de Zürichben is.
Párom találta a hírt, hogy a francia légiirányítók sztrájkolnak.
Másodszor is fantasztikus.
Egy évezrednek tűnt, míg vártam a telefont, hogy van-e jegy, indul-e az a járat.
Addig is mindenfelé keresgéltem, hogy mi módon lehetne visszajutni (belföldi járattal Barcelonába, Valenciába, Madridba), majd onnan tovább, bárhova Svájcba, vagy esetleg Milánóba.
:)
Pár perc múlva megszólalt a telefon, van jegy.
Hurrá!
Gyerekem mondja, hogy akkor most elmegy és kér igazolást a törlésről, kártérítésről stb.
A pultnál x számú család verte a pultot. Aznapra már senkit sem tudtak Svájcba juttatni, ahogy fogyott a sor, már csak esetleg (!) hétfőre tudtak jegyet adni.
Fiam előtt egy öttagú család volt, akik ráadásul a svájci németen kívül semmilyen (?) nyelven nem beszéltek. Spanyolországban ezzel nem sokra lehet menni, de még a némettel sem. Szegény alkalmazott nem győzte mondani, hogy "English, please". Nem jutottak előbbre. Gyerek gondolta, hogy "jófej" lesz és átvette a tolmácsolást.
A család mikor megtudta, hogy hétfőnél előbb nem juthatnak haza, szentségelt ezerrel.
Mondjuk, ezt meg tudom érteni.
Fiam mondta nekik, hogy az előbb még pont 5 jegy volt a másik légitársaságnál, menjenek és próbáljanak venni.
Erre családfő: az nem jó, mert a kocsijuk Baselban van, ez a járat meg Zürichbe megy.
Gyerekem szemöldöke Mc.Donalds-ba szaladt.
Bakker, most vissza akarsz jutni vagy nem? Azért a Basel-Zürich távolság kevesebb, mint Alicante-Basel. Ne már, hogy nem tudod megoldani ezt a kisebb problémát.
Ezt persze csak gondolta, nem mondta ki.
Ennél többet nem tudott segíteni.

Mivel már volt időnk, épp 3 óra az indulásig, ráértünk csevegni.
Kiderült, hogy ez a járat - a tájékoztatással ellentétben -, elindult, de csak a fele emberrel. Ugyanis, itt beteg lett az egyik légiutaskísérő, és annak hiányában nem biztonságos a repülés.
Hm.
Biztos így van.
Azért picit komikus, hogy nem tudtak "leakasztani" valakit helyette.
Ugye, vissza kell fizetni a repülőjegyet és 250.- euró kártérítést. Az nem kevés...
(Azt mondjuk nem tudom, hogy az esetleges +3 napra hogyan lesz elég 250.- euró.)

A kicsit izgalmasra sikerült délután után, késő este rendben leszállt a másik gép.
:)


6 megjegyzés:

  1. A 250 euró csak a kártérítés, azon felül minden költséget fizetnie kell a légitársaságnak (szállás, ellátmány).
    Hogy pontosan mikor érkezik a gép, amihez ki kell menned, a flightradar24-nél nincs jobb :)

    VálaszTörlés
  2. Az uj kiegeszito jegyet is ki kell fizetniuk vagy az sajat szamlara megy?
    Ha nem indiszkret a kerdes, mennyibe kerult igy az utolso pillanatban a jegy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, azt a saját számlájáról vette.
      Az eredeti jegy 110.- frank volt, ez az utolsó pillanatban vett jegy 160.-
      Néztem más városból, onnan 440.- lett volna.

      Törlés
  3. Mindenképp próbáljátok meg visszakérni az új jegy árát attól a légitársaságtól aki törölte a járatot -ha jófejek, visszaadják - , és a 250 euro is megilleti a fiadat!
    (egy légitársaságnal dolgozó :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a tanácsot.
      Már beadtuk az igényünket.
      :)

      Törlés