2014. május 7.

Külcsín vagy belbecs?

Külföldön járva sokszor tapasztaltam azt, hogy egyes intézmények sokkal puritánabb megjelenésűek, mint amit otthon megszoktunk. Hogy ez a rongyrázás mire jó, azt nem tudom. Talán a tipikus magyaros életérzéshez szükséges. Példának említhetném a bankot, ahol dolgoztam. Olyan szintű pazarlás folyt, amit semmivel nem lehetett magyarázni. Ezt persze kevesen tudják, csak akik benne voltak/vannak. Bár a titoktartási szerződésem lejárt, nem ezzel szeretnék példálózni, hanem inkább egy friss élményt osztok meg veletek.

Bizonyára többen jártatok már közjegyzőnél. Nem tudom, hogy ti mit tapasztaltatok, de én eddig három esetben tettem látogatást, három különböző embernél ugyanazokat látva.

436

Tapasztalataim: ha felhívom az irodát, a titkár/nő veszi fel, vele tudok időpontot egyeztetni. Maga az iroda/lakás inkább hasonlít egy múzeumra. Minimum antik bútorral,  Chesterfield vagy Biedermeier garnitúrával berendezve, kristálycsillárral a plafonon, olajfestményekkel a falon. :)

Ha figyelembe vesszük, hogy amennyit két aláírásért kérnek, abból könnyen lehet ilyeneket vásárolni. De vajon szükséges? Aki aláírja pl. a kölcsönszerződést vagy a végrendeletet, neki tök mindegy.

Erre számítottam itt is.

Ehelyett itt maga a közjegyző vette fel a telefont és adott időpontot.

Gilvadi_forditas_tolmacsolas_forditas_okiratforditas_2

A lakás puritán, semmi antik. Olyan székei voltak a tárgyalóban, mint 10 éve nekünk az irodában. Semmi luxus, minek is…

Oké, itt is volt titkár ( a közjegyző fia), aki elvégezte a piszkos munkát. A papa, mert kb. 85 meg a halál között lehetett, csak aláírni jött be. Közvetlen volt, semmi felsőbbrendű allűr. Érdeklődött honnan jöttünk, hová megyünk. Ennyi. Ez sem tartott tovább fél óránál.

Miért kellett a közjegyző? Nos, időnként változás történik a cég életében, amit írásba kell foglalni, ezt a közjegyző jegyzi ellen. Jelen esetben is ez történt, elköltöztünk és a tulajdonosok tekintetében is változás történt. Az otthonival kapcsolatban érdekes, hogy jóval egyszerűbb a társasági szerződés is. Ez persze annak köszönhető, hogy a cégjog világosabban van megfogalmazva. Nem kellenek igazolások pl, az új címről, nincsenek személyes adatok a papírokban. Nem kell nemzetiszín szalaggal és ingyombingyommal összekötni az iratot. Mosolygó arcNekem még példányom sincs belőle, mert minek. Ha nincs probléma, akkor semmihez sem kell. Ha probléma van, akkor kikérem a cégbíróságról.

7

A számlát még nem kaptam meg, előzetes információim szerint 8-1000 frank körül lesz. A cégbíróság – mivel nem kértem sürgősséget –, ca. két hét alatt jegyzi be a módosításokat.

Ilyen egyszerűen is lehet valamit csinálni.

2 megjegyzés:

  1. Az lehet, hogy nincsenek szép bútorok, ahol mi jártunk itt Svájcban közjegyzőnél, ott egy átlagos iroda volt az egész.
    Viszont mi pl. nem is láttuk a közjegyzőt, csak a titkárt, és egy szerződésért fizettünk összesen úgy 2000 frankot (és a mi kantonunk még az olcsóbbak között van ebben az ügyletben). Őszintén szólva az egész teljesen sztenderd szöveg, titkárnő kb. egyórai munkája aláírással együtt, amiben még hibákat is találtam átolvasva - azért ez elég tisztességes órabér így is. Mi lenne, ha még szép bútoraik is lennének?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor még egyszer ennyit kellene fizetni.
      :D
      Na, igen. Abban nem különböznek, hogy sok észt nem tesznek a munkába. Nekünk az otthoniban és az itteniben is volt hiba, szólni kellett, hogy javítsák.

      Törlés