Nehéz megtalálni azt a személyt, akivel
együtt tudunk dolgozni. Nem tanítják (még most sem?) ezt a szakmát, sokan
nagyon rosszul csinálják.
Nekem otthon sikerült megtalálnom egy
olyan személyt, akiben maximálisan megbíztam, ő kezelte a privát és az üzleti
biztosításokat is.
Kéz kezet mos, mindenki jól járt. Nekem
nem kellett aggódnom, hogy valami nincs rendben, ő időnként átalakította,
amiért gondolom megkapta a jussát.
Nincs ezzel gond.
Amikor kijöttünk, az ügyeinket intéző cég
biztosított egy helyi emberkét, aki megkötötte az akkori kötelezőket. Nem
panaszkodhatok, mert a biztosítás, amit a „nyakunkba sózott” nem volt rossz, de
az ügyfélkezelés fogalmat ő sem ismerte. Azóta sem hallottunk róla.
Később ajánlottak egy magyar szakembert,
aminek nagyon megörültem. Bár ne tettem volna. A biztosítás nyelvezete még
sokszor magyarul sem egyszerű, hát még egy nem beszélt nyelven. Gondoltam,
legalább vele ki tudok igazodni a részleteken. Többször beszéltem vele, és
szóba került, hogy szeretném, ha az összes biztosítás egy kézben lenne. Azt
gondoltam, hogy ebben ő is lát lehetőséget.
Természetesen, ez egy hosszabb folyamat
lett volna, mert volt olyan biztosítás, ahol kötelmem volt.
Az elején megköttetett velem néhány, –
szerintem- felesleges biztosítást. Mivel nem volt jelentős tétel, ezért a „hagyd
magad, előbb szabadulsz” elvet figyelembe véve, hagytam.
Érezze magát ő is jól.
Talán emlékeztek még, az előző lakással
kapcsolatos problémára, amikor segítségét kértük, mivel ez a jogi biztosítás
teljesen ismeretlen volt számunkra, nem ismertük a metódust.
Nem nagyon kapkodott, az iratokat egy
hónap késéssel (!) küldte meg a jogi osztálynak, amivel - szám szerint - ca. 2
ezer frank kárt okozott.
Sőt, még neki állt feljebb, hogy rossz
ügyfél vagyok.
Szerintetek, oda akartam vinni még a
többit?
A folyamat így megszakadt, a régiek is
maradtak ott, ahol.
Nemrégiben új autót vásároltunk, a régi beszámításával. Minden
ment a maga útján, a biztosító megküldte az európai biztosítási kártyát. A
díjról meg is feledkeztem (nem jött csekk).
Minap jelentkezett a biztosítós ember is,
akinél évekkel ezelőtt megkötöttük még az x autóval ezelőtti biztosítást.
Hirtelen meg is ijedtem, mert csak annyi
ugrott be, hogy nem fizettünk semmit, az nem, hogy tulajdonképp a beszámított
autóra már rég ki van fizetve az éves díj.
Amiért hívott az ember: felhívta a figyelmünket,
hogy egyeztetnünk kellene, mert kevesebb
lesz a díj, természetesen az egyéni igényeink alapján, mert
- kisebb az autó,
- nincs lízingszerződés.
Érzitek a különbséget?
Egyébként, ennél a biztosítónál is volt már kárunk, amit egy szó
nélkül kifizettek. Ennek ellenére nem mondta, hogy rossz ügyfelek lennék.
Ami még nagyon szimpatikus, hogy menet
közben ez a pali valami fő-fő akármi lett a cégnél, de az ügyfeleit nem adta le
(jó-jó, ebből plusz zsé is jön), hanem kezeli továbbra is.
Megtehette volna, hogy valami ’beóval’
intézteti, de nem így történt.
Ha már biztosítás, néhány szó a gépkocsi
biztosításról.
Ha autót vásárolunk, addig nem kapjuk meg
a forgalmi engedélyt, amíg nincs megkötve a kötelező biztosítás. A közlekedési
hatóság zárt láncú rendszeren keresztül ellenőrzi, hogy megkötöttük-e.
Ezt megtehetjük akár az interneten is, ezen
az oldalon pl. : comparis.ch.
Hogy mit választunk és mennyiért, széles
skálán mozog.
Ha lízingeljük/részletre vesszük az autót,
akkor a bankok ragaszkodnak a teljes cascóhoz.
Ez szerintem senki számára nem ismeretlen,
otthon is így működik.
Ha készpénzre vesszük, akkor pedig csak a
kötelezőt kell megkötni.
Az éves díj összege nagyon sok mindentől
függ.
Pl. a kocsink paramétereitől, a vezető
személyétől, korától, lakhelyétől, de még az sem mindegy, hogy milyen színe van
a Bewiligungnak. Sőt, a részlet vagy lízing konstrukció is jelentősen drágítja
a biztosítást, akár több száz frank is lehet a különbség.
Bár, állítólag vannak nagyon olcsó biztosítók,
nekem ritkán sikerül évi 2000 alá vinnem az összeget.
:)
Valamit rosszul csinálok, biztos.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése