Az otthoni híreket olvasva naponta szembesülök a fenti
kijelentéssel. Őszintén szólva, én ebben kételkedtem, de a hír IGAZ.
Száguld a magyar gazdaság.
Hurrá!
Hogy nem őszinte az örömöm?
Sztori:
Vettünk egy teherautót, amit szerettünk volna
felmatricázni és padlólemezt csináltatni bele.
Otthon.
Igen, lehet fikázni, hogy biztos azért mert ott ócsóbb.
Ez így van. Még a 27 %-os jaffával is kevesebbe kerül, mintha itt csináltatom.
De!
Egyrészről, miért lennék a saját pénztárcám ellensége,
másrészt fáj az valakinek, ha ezzel az otthoniakat "támogatom"?
Olyan nagy baj ez?
Google a barátunk, rákerestem az e témában munkálkodó
cégekre, hogy begyűjtsem az ajánlatokat.
Örültem, mert a szerviz, ahova régebben hordtam az
autókat, foglalkozik ilyennel, legalábbis a honlap szerint.
Gyorsan, e-mailben kértem ajánlatot.
Így tettem a matricás cégekkel is.
És kezdődött a várakozás. Egy nap, két, nap, három nap,
semmi.
Hm.
Közben eltelt már két hét és nem jött egy válasz sem.
Párom - feltételezve, hogy esetleg nem kapták meg az
e-mailt - felhívta a őket (márkaszerviz), hogy érdeklődjön.
Titkárság szerint: "de, de, megkaptuk a mailt, de mi
nem foglalkozunk ilyennel."
Mivel ki volt hangosítva, azonnal nagyra kerekedett a
szemem, és örültem, hogy nem az én kezemben van a kagyló, mert különben
elkerítettem volna.
1./ ha nem csinálnak, miért van fenn a honlapon, hogy
csinálnak? Ezzel már sokadszor találkozok, és nem értem. A mi oldalunkon csak
olyan munkák szerepelnek, amivel valóban foglalkozunk.
2./ a "nem" is válasz.
Szerintem.
Próbált érdeklődni, hogy esetleg tudnak-e ajánlani
valakit.
Kaptunk egy számot, ahol viszont nem vállalták csak 2
hónap múlva, és nem azzal az anyaggal, amivel szerettük volna.
Nem maradt más hátra, mint telefon egy másik
szakszerviznek. Bár megyeszékhelyen lakunk, nálunk nincs.
A legközelebbi, a szomszéd megyeszékhelyen. Ja, és
Opelről van szó, ami nem egy ritka típus. Ha valakinek garanciális javításra
kell vinni, akkor 60 kilométert kell autózni? Mindegy, ez végül nem az én
problémám...
Itt végre szerencsénk lett, mert egy normális (nak tűnő)
pali vette fel a telefont. Hosszas beszélgetés következett, adatok egyeztetése.
Stb.
Csak épp ajánlat nem érkezett.
Hát, na. Evvan.
A négy elküldött ajánlat kérésre matrica ügyben egyetlen
válasz sem érkezett. "Nem" sem.
Agyaltam.
Ha valóban ennyi munka van, annak csak örülni tudok, bár
akkor is illene (a későbbi munka reményében), legalább egy "nem"-et
írni válaszként.
Ellenben ha nemtörődömségből állnak így a munkához, akkor
nagy a baj.
Vajon melyik?
Hát ha egy "svejci" ajánlatkérésre nem érkezik válasz az szerintem több okból is elöfordulhat:
VálaszTörlés1. amit Te is leírtál : sok a munka nincs idö semmi másra ==> juhuuu
2. nemtörödömség ==> nagy a baj
3. azt hiszik szivatjak öket ==> baj
4. nem mernek ajanlatot adni mert azt hiszik, hogy leprecsalas (APEH & co.) ==> nagy a baj.
5. nincs üzleti érzék ==> baj
Ergo 80%, hogy baj van, ami nem jó :-(
Bevallom, itt még nem sok ajánlatot kértem, de arra kivétel nélkül kaptam választ.
Törlés:)
Sokkal egyszerűbb eset: egy bakancsot akartunk megtalpaltatni otthon, de Mister Minitnél nem volt hozzá talp. Jó, akkor megyünk cipészhez...
VálaszTörlésHát, nem dolgoznak az ünnepek körül. Maga a munka 1 napos sincs, de nehezen találtunk egy cipészt, aki el is vállalta, mert az üzlet zárva van Karácsony előtt és után, majd a következő évben nyit.
Én fóliáztatni akartam a kocsi hátsó ablakait, ezt sem végzik szakszervizben, de legalább ajánlottak valakit.
Aha, szárnyal. De merre? Mert hogy mindenki tudja hogy nem, az rendben van, (mármint hogy tudja) de leírni az ellenkezőjét az már elég érdekes DD
VálaszTörlés