2013. július 25.

Hm...

Gondolkodtam, hogy vajon milyen címet is adhatnék ennek a nyúlfarknyi bejegyzésnek, de semmi okos nem jutott az eszembe.
A történetet azonban szeretném megosztani, mert magam sem tudom mit gondoljak, kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Egy külföldre készülő és már ott élő magyaroknak szóló webes felület társadminisztrátora vagyok, így sokan keresnek meg, hol ilyen, hol olyan problémával.
Időnként nagyon sok érdekes kérdést kapok, néha előfordul -kedvezőtlen válasz esetén -, hogy elküldenek melegebb éghajlatra.
Persze, akinek tudok segítek.

Minap e-mailt hozott a "posta".
Az alábbi levélváltást változtatás nélkül közkinccsé teszem, természetesen az inkognitó biztosításával.
Nem találtam megoldást, hogy időrendi sorrendben hozza a párbeszédet, így lentről kezdve olvassátok!


                       Kérdező: - attól hogy nincs, még jobban értek a munkához mint bárki, hiába van papirja valakinek ha nem ért a munkához

__________
                      én: -Legalább egy alapszintű nyelvtudás.vagy eladható szakma
__________Kérdező: - miért, mi kellene?
__________én: - Bocs, de ez kevés.

__________Kérdező: - Eladó, de bármihez értek, és perfekt magyar. D) sok helyen dolgoztam már.
__________én: - Mi a szakmád, milyen nyelven beszélsz?

__________Kérdező: - Köszi, mikor hol?
__________én: - Hát hogyne...

                     Kérdező: - Szia, tudnál valami munykát?




Természetesen, munkát nem közvetítek, de ötleteket tudok adni, hol lehet keresni. A "hát hogyne" erre vonatkozott. :)

Szóval, a beszélgetésnek itt vége is szakadt, de azóta is gondolkozom rajta, és nem tudok napirendre térni felette. Napok teltek el, és összeszedve az összes empátiámat, továbbra is értetlenkedek.

Tudom, sokan nagyon kilátástalannak érzik a helyzetüket, de azt senki nem gondolhatja, hogy 
- a problémákat valaki megoldja helyettük,
- hogy valami szakma, nyelvtudás, pénz nélkül el lehet indulni.

Ha disznó lettem volna, akkor "fűzhettem" volna még az illetőt, hogy kiderüljön mi tulajdonképp az elképzelése, de az nem lett volna korrekt, így ez a homályban maradt.

Volt még egy gyöngyszem, ezt sikerült időrendben kimásolnom:

Egy pár infóra lenne szükségem. Úgy gondolom Magyarország megélhetés szempontjából egy sz....., (bocs akit ezzel megbántok) ez az ország süllyed. Külföldre tervezzük életünket és infók kellenének hogyan induljak el. A némethez valamelyest konyitok angol=0 a párom úgy ahogy beszéli is. Van egy kisfiam aki most fogja tölteni az 5.-életévét, ha valaki úgy van kint hogy van gyerkőce kérem írja meg hogy mennyibe kerül az ovi megélhetés milyen papírok kellenek stb.

Én: Melyik országban?

Kérdező: Melyik országban azt még pontosan nem tudom mint írtam van egy kisfiam és nem tudom hol milyen lehetőségeink vannak megélhetés merre induljak először. Tudom el kéne dönteni melyik ország, de akinek van tapasztalata akárhonnan azt szívesen várom.Tudom ez nem konkrétum csak valami infó innen is onnan is aztán majd ahol a legjobb oda megyünk.


Én: Hát így nehéz lesz...


Kérdező: A hely fix San Diego. Aki esetleg tud onnan infót szívesen olvasok.

......


Részemről most nincs komment.
A vélemény nyilvánítást meghagyom nektek.


4 megjegyzés:

  1. Szerintem kéne csinálni valamit a profiloddal, mert már megint érdekes a betűméret. :)
    A történethez csak annyit, hogy talán én gyorsabban fejlődök, mint te, mert nekem már eszembe se jut tanácsokat osztogatni olyan embereknek, akik még helyesen írni sem tudnak.
    Természetesen meg lehet érteni az elkeseredésüket, hiszen lassan már bármi áron el akarnak jönni otthonról.
    Hogy milyen felkészültséggel, az már az ő dolguk. Évek óta ugatja mindenki, hogy nyelvet kell tanulni. Ezek után jöjjenek, vagy menjenek bárhová. Sikerüljön nekik a tervük, vagy bukjanak bele, nekem már tökmindegy.
    Én tuti, hogy nem küszködnék ilyen "társadminisztrátor" marhaságokkal.
    Kit érdekel, hogy a sok gyökér mit akar? Ha segítesz nekik, még egy köszönömöt se fogsz hallani tőlük. Tisztelet annak az igen kevés kivételnek.

    VálaszTörlés
  2. Jaj, mit is mondjak? Ez siralmas...
    Hihetetlen, hogy emberek csak odáig tudnak eljutni, hogy menni akarnak, de nincs gondolat a fejükben arról, hogy hová, nem fektetnek energiát a nyelvtanulásba, és várják, hogy majd valaki megoldja a problémáikat.

    VálaszTörlés
  3. Igaza van Eddienek itt most. Sok ember csak kerdez es nincs mogotte igazi szandek!
    Perfekt magyar? Nos, akkor javaslok egy magyar munkahelyet, de nem a vendeglatoiparban, sem a szallodaiban. Ott ugyanis kell a nyelvtudas..;)
    Ja, papir nelkul jobban dolgozik, mint mas papirral?
    Hat, akkor gondolom a fizetese is jol jon aproban, mert mas jobban szereti a bankszamlara utaltatni vagy papirpenzben atvenni...

    Basszus, nem irigyellek!

    Apropo nyelvtudas: 3 napja jarok edzesekre, az edzom, amikor a legkondi nelkuli ( most szerelik) 35 fokban lihegve adja ki az utasitasokat, neha meg en sem ertem B2-nel magasabb szinten! Most, hogy mar kezdek raallni, kezdem csak erteni. De mit csinal valaki kezdokent??? Plane munkahelyen???
    Ugyhogy minden teruleten szukseg van a jo nyelvtudasra: hivatal, orvos, gyogyszertar, vasarlas, edzes, sot meg a mindennapi eletet nem is emlitettem...

    VálaszTörlés
  4. Jó sok energiád van, hogy ilyen megkeresésekkel foglalkozol! ;)
    A nyelvtudás nélkül elindulókat / vágyakozókat én sem értem meg.

    VálaszTörlés