2013. július 23.

Szívás a köbön...

Már néhány hete küzdök a fogammal. Nem tragikus a helyzet, inkább kellemetlen és bosszantó.
Vagy 30 éve a jobb felső kettesemnél gyökérkezelést kellett csinálni.
Hogy ez milyen összefüggésben van azzal, hogy a egy sima tömésnél rátömtek a gyökérre nem tudom.
:(

Anno fájt a fogam, elmentem egy nagynevű fogorvoshoz, aki megcsinálta egy vagyonért. Mivel nem lett jó, ezért kis idő múlva egy privát ügyeleten kötöttem ki, ahol fény derült a turpisságra, és megcsinálták a gyökérkezelést egy másik vagyonért.
Azóta is ahhoz a fogorvoshoz járok, aki akkor ellátott.
Sajnos, ez a fog csak ca. 15 évig bírta, majd egy cysta lett a gyökér csúcsán. Ez a gyökérkezelt fogak szövődményeként alakul ki.
Nem volt, mit tenni, egy szájsebészeti műtét keretében amputálták a gyökér csúcsát. Szerencsére hamar rendbe jöttem, és már-már azt hittem, hogy végleg megoldódott a probléma.

Akkor még nem tudtam, hogy egy olyan szövődmény is felléphet, hogy elszíneződik a fog. Mondjuk ez logikus, hisz az idegek elvesztésével, gyakorlatilag meghal a fog.
Esztétikailag sem volt túl szép a szürkés fog elöl. Időközben a két egyesben elvégzett tömések is folyamatosan kihullottak, ezért az orvosom javasolta a koronákra cserélését. Ez meg is történ az elmúlt ősszel. Nagyon csinos cirkon koronákat kaptam.

Örültem, mert így nem látszott az elszíneződés, és az elsők is rendben lettek.
Csakhogy most tavasszal egy ismerős érzés jelentkezett. Szúró, feszítő érzés a kettesben...
:(((
Utánaolvastam, majd egyeztetve az orvosommal arra jutottunk, hogy kiújult a cysta.
Hurrá!!! Nem tudott volna fél évvel ezelőtt?
:(

Hogyan tovább?
Mivel azóta is időnként feltelik, ezért az kizárt, hogy elmúlik.
Két lehetőség van: amennyiben elég hosszú a csonk (van miből levágni), így újbóli amputáció lehetséges. Bár, mivel első fogról van szó, szerintem nem lesz szerencsém. :(
Őszintén fogalmazva, nem tudom mekkora szerencse megnyerni egy műtétet, annak fényében, hogy a fogászati irodalom szerint utána is kiújulhat a cysta.

Második lehetőség a húzás és pótlás.
Ha "hidas" megoldást választok, a jelenlegi arányáron csináltatott koronáim mennek a szemétbe, és egy vagyonért csináltathatok másikat.
Illetve, van még az implantátum.  De azzal is hónapokat kell várnom. Ahogy olvasgattam a szakirodalmat, az sem egy fáklyásmenet.

Általában 3-4 hónap, mire beépíthető az új fog. Ja, és az is egy vagyon.

Addig ne nyissam ki a számat?
(Mondjuk, ennek a család örülne...)
Hogy menjek fog nélkül emberek közé?
:(
Ahogy számot vetettem, tök mindegy melyik megoldást választom. Az anyagiakat tekintve horror.

Így az idő fogja eldönteni, hogy melyik változat lesz a nyerő.
A jövő héten kiderül...

2 megjegyzés:

  1. 15 eve jarok ugyanahhoz a fogorvoshoz, verprofi team. Budapesten van a Gellert ternel.
    Sok pacienst vittem mar oda [ireket is]. Sokan elzarkoztak, mondvan, hogy az o orvosuk is tokeletes, majd megis ott kotottek ki, majd beismertek, hogy mar eleve ezzel kellett volna kezdeni.
    Ha erdekel, privatban meg tudom adni az osszes elerhetoseguket.
    [Nem szeretnek itt "ingyen" reklamot csinalni nekik, mert meg valaki felreerti.]

    VálaszTörlés
  2. Nem irigyellek, mert fogorvoshoz senki sem szeret menni!
    Igen drága lesz, bármelyik megoldást választod, de gondolj arra, hogy ez Svájcban mibe kerülne...mindjárt nem olyan drága :-)

    VálaszTörlés