2013. január 9.

Festés - baráti áron

Be kell vallanom - biztosan az öregedés jele -, de egyre ritkábban vállalom fel a nyíltszíni konfliktust. Inkább durrogok egy kicsit magamban, jelen esetben itt a blogon.

Minap olvastam egy bejegyzést a FB-n, miszerint a hirdető baráti áron szeretné kifestetni a lakását két kantonnal arrébb.

Vállalkozói szemmel rögtön ezt kérdeztem: ennek elgurult a gyógyszere?

Továbbgondolva megjelent előttem egy kép, mikor a Coop-ban állok a pénztárnál és azt mondom a kasszás hölgynek, hogy számoljon már nekem baráti áron.

Aztán nyelvészkedésbe torkollott a gondolatmenetem: baráti áron? Akkor miért nem hív barátokat?
:D
Vagy urambocsá, ha nincs lóvé, akkor tán meg kellene kicsiny kezével fogni a "meszellőt", oszt megcsinálni hand in hand.

Nem értem.

Már miért kellene valakinek baráti áron elvégezni egy munkát? Mert ő is magyar? Mert a vállalkozó ingyen kapja a kenyeret a boltban?
Vagy ne rajta gazdagodjon már meg?
Kérdem halkan, csendben: ő mit szólna, ha a munkáltató rákacsintana, és azt mondaná, hogy "most baráti áron fizetlek ki"?
Gyanítom, félre állna a szája széle.
Tipikus magyar szemlélet. Úgy tűnik, a határ átlépésével nem sikerült megszabadulni tőle.

Természetesen akadt jelentkező. Több is.
Jó magyar szokás szerint.

Gyanítom az illető nem vállalkozó.
Gyanítom feketén, számla nélkül fog dolgozni.
Gyanítom, a végén drágább lesz, mintha piaci áron csináltatta volna meg.
Így szokott lenni. Igaz, ezt a megrendelő még nem tudja.
:)
Mondhatni "körbeszar". Mindenki átveri a másikat.

Egészségükre!
Mi nem állunk be ebbe a sorba.
Egyébként magyarnak eddig háromszor dolgoztunk: viccesen fogalmazva először, utoljára és soha többet.
A munka elvégzése után szeretett volna alkudozni a megrendelő. Hm...

Kinek dolgozunk szívesen? Svájcinak.
A svájci kér árajánlatot, ha megfelelő az ár, megbízást ad, és a munka végeztével, számla ellenében fizet.

Ez ilyen egyszerű, csak kis rendet kellene tenni a magyar fejekben.

6 megjegyzés:

  1. Hát ez a baráti ár jó:-)
    Csak azért mert magyar vagy, azt képzelik egyesek, hogy akár féláron is dolgozol, mert szükséged van rá...és persze te is magyar vagy.
    Ilyet én sem vállalnék.

    VálaszTörlés
  2. Persze azt is meg kell jegyezni, azzal sem értek egyet, amikor a vállalkozó próbál "ráénekelni" felesleges dolgokat a megrendelőre, csak azért, hogy több maradjon. Ezért is tartanak a dolgok otthon ott, ahol... Pro és kontra egyaránt.
    :(

    VálaszTörlés
  3. A vállakozói részt nem ismerem, de engem már próbáltak "féláron" kihasználni...
    Lehet jól jönne az a pénz is, de az önérzetem nem engedi.

    VálaszTörlés
  4. Én sosem csináltatnám az ilyesmit baráttal. Ahogyan a költöztetést sem. Árajánlatokat kértem és idegenek dolgoztak.:) Már rég megtanultam.
    A pénzről nem beszélve, egy barátnak sosem mondhatod meg, ha nem tetszik valami úgy, ahogyan egy vállalkozóval megbeszélnéd. ..mert csak harag lenne belőle.

    VálaszTörlés
  5. En ezt kiegeszitenem azzal, hogy nem csak barattal, csaladtaggal sem erdemes dolgoztatni, a Corinne M. altal mar leirt okokbol kifolyolag. De ez ismet olyan jo kis provokativ tema, hogy egy napon en is szetszedem apro darabajaira, es leirom, hogy mit gondolok errol. :)

    VálaszTörlés
  6. Gyakran előfordul, hogy sokan nyugat európai fizut szeretnének de a másikat magyar bérért dolgoztatnák.

    VálaszTörlés