2013. január 16.

Fogadó a Határátkelőn

Érdekes volt a mai este. A HÁ-n folytatódott az elmúlt évben megkezdett fogadóóra, amelyre meghívást kaptam, mint országfelelős.
Szívesen vállaltam a feladatot, mert ott nincsenek trollok, nyugodtan lehet diskurálni. Az utóbbi időben a blogon is visszaszorultak, hála a gondos szűrésnek.
Ennek okán felmerült bennem, hogy írok ismét az oldalra.

Visszatérve az estéhez, meglepődtem, mert néhány nagyon fals információval rendelkező is kérdezett. Jól tette.

Az alapvető kérdések a munkavállalásra vonatkoztak, azon belül is, hogy lesz-e változás a kvóta feloldásával kapcsolatban.
Itt is szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy az L-es engedély is megfelel, csupán egy év múlva meg kell hosszabbítani. Egyetlen hátránya van, nem minden bank ad hitelt.

A következő kérdés a lakhatásra vonatkozott. Erről most nem írnék bővebben, hisz aki olvassa a blogot, már képben van a mi "canossánk" kapcsán.

Volt egy anyuka, aki sérült gyermekkel szeretne jönni, ezzel kapcsolatban érdeklődött. Erről a témáról még nem írtam, de a saját tapasztalatom az, hogy itt rendkívül nagy figyelmet biztosítanak a fogyatékkal élőknek. Vonatkozik ez az ellátás, a mindennapi élet (közlekedés) területére egyaránt.

Érdekes szakmák/végzettségek képviselői is megkerestek, hogy vajon mennyi esélyük van elhelyezkedni.

Továbbá felmerült a bevándorlás kérdése is, a befogadás, illetve a be nem fogadás a társadalom részéről, a kereseti lehetőségek, a nyugdíj.

Remek témavázlatok, amikkel a jövőben érdemes lesz foglalkozni.



10 megjegyzés:

  1. Igen, ezek jó témák és fontosak is.
    Talán érdemes lenne arról is írnod bővebben, hogy mik azok a tételek, amik az egész országra vonatkoznak és mik azok, amik esetenként kantononként eltérnek...
    Mi az, ami felétek jellemző...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem abból könyv lenne. :) Mivel a településeknek nagy az önrendelkezési joga, előfordul az is, hogy a szomszéd településen valami ellentéte a másiknak. Például a munkaszüneti napoknál, a jövedelemadónál és sorolhatnám. Még az iskola sem egységes, más a szabályozás az olasz és a francia részen is.
      Azért megpróbálom majd egy picit körüljárni a témákat.

      Törlés
  2. Sajnos lemaradtam róla, mert a gyerek beteg.
    Sajnálom:-(

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Tegnap este "beszéltünk", én vagyok a sérült gyerkőcös-integrációmániás-iskolautánkutató anyuka :) No, estétől habzsolom az írásaidat :) Persze az első az iskoláról szóló volt, és amiket ott olvastam...hááát, engem nagyon meggyőzött! :)
    Ezek után a többi "apró" költözéssel járó problémát igyekszem mellékesnek venni :)
    Köszi!
    Veronika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia!
      Örülök, hogy beszéltünk, szívesen segítek, amiben tudok.
      :)

      Törlés
  4. Pont ott jartam, es lattam ezt a kezdemenyezest.
    Az "orszagfelelos" kerdeserol hamarosan kirakok egy posztot [szerintem holnap], mert nekem elsore furcsnak tunik, ha valaki annak tekinti magat.
    Ezt itt most nem feltetlenul rad ertem, hanem a megnevezeshez tartozo felelosseg kerdese az, ami elgondolkodtat.
    Na, de errol majd jon egy poszt nalam.
    Az mondjuk jo dolog, ha van egy felulet, ahol sertegetes-mentesen lehet informaciokat cserelni.

    VálaszTörlés
  5. Az elnevezés lehet, hogy elhibázott. Igazad van, valóban felelősség, de a magam részéről csak olyan információt adok ki, ami hiteles. Ha valamire nem tudom a választ, azt is megmondom. Nem szégyen. :) Illetve sok olyan dolog van, ami nem egyértelmű, itt csak a saját tapasztalataimról mesélhetek.
    Még soha senkinek nem mondtam, hogy induljon vagy ne induljon. Felnőtt emberekről van szó, a döntést mindenkinek magának kell meghoznia. :) Ez így korrekt.

    VálaszTörlés
  6. A holnapi poszt elkeszult, de a felreertesek elkerulese vegett mar most megkerlek, hogy annak tartalmat ne vedd magadra!
    Mindossze egy jelensegrol irok ismet, ami szamomra nagyon furcsa. Amolyan jo kis Eddie-s iras lesz. :)

    VálaszTörlés