2015. május 25.

Bevándorlás

A múlt évben, amikor a svájciak megszavazták a bevándorlás korlátozását, heves ellenkezést váltott ki szerte, a nagy "Ojrópában".
Az EU-tól is megkapták az ejnye-bejnyét, mi több azzal fenyegették őket, hogy a korábban kötött, összes kétoldali egyezmény, ezzel a döntéssel felmondásra kerül.
Én akkor azt mondtam, hogy nem eszik olyan forrón a kását, várjuk meg a három év várakozási időt, és majd meglátjuk mi sül ki belőle. Addig van idő tárgyalni, egyeztetni, egyezkedni.

Lám, még egy év sem telt el, és már a méltatlankodók is hasonló intézkedéseket sürgetnek. Ugyan, a megegyezéstől nagyon messze vannak az érintett országok, de valamilyen formában már szinte kivétel nélkül jelezték, hogy a problémára megoldást kell találni.
Világos a helyzet. Az EU gazdasága recseg, ropog, a szociális háló szakadozik. Minden ellenkező híreszteléssel szemben a válságot még sehol sem heverték ki, bárhol előfordulhat egy recessziós hullám.
A helyieket érintő negatív intézkedések (pl. adóemelés) nélkül nem lehet több embert eltartani.
Arról már ne is beszéljünk, hogy milyen kockázatot jelent a bevándorlók növekedése a belbiztonságra.

Svájcba minden évben több tízezer bevándorló érkezik. Ennek egy része menekült, akiket a genfi egyezmény értelmében a jövőben is be kell engedni, nagyobb részük azonban gazdasági menekült.
Az utóbbi időben a magyarokon kívül rengeteg lengyel érkezett, de előfordul már bolgár, de még görög is.

Egy statisztikai adat szerint, az idei év első negyedévében több mint 20 ezernél is többen vannak az újonnan érkező külföldiek, mint voltak az év végén. Ráadásul ez a szám nettó szám. A frissek száma 40 ezer fő körül van, ugyanakkor kb. 17 ezren hagyták el az országot.
Nem kevés.
Az SVP párt (nyíltan idegen ellenes párt) rögtön meg is pendítette a tam-tam dobot, hogy hibás a bevándorlási politika.
Az elismert menekültek száma mindössze 4,8 %, a többiek a jobb élet, a munka reményében érkeznek az országba.
Itt kell megjegyezni azt is, hogy a munkanélküliek aránya nő, az év eleji frank-euro kurzus felszabadításának "köszönhetően".
Sajnos, ez kedvezőtlenül hatott a gazdaság - főleg kivitelre termelő - szegmensére.
A faluban lévő Alstomnak megcsappant a munkája, a gyáregységtől rövid időn belül szabadul a cég.

Hogy mi lesz ennek a vége?
Még tippem sincs.
Ide vonatkozó német nyelvű cikk, ITT:





11 megjegyzés:

  1. Minden bevandorlo gazdasagi menekult? En nem igy gondolom. De talan te sem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egeszen pontosan azt irtan, hogy " nagyobb resze". Ez nalam nem jelent 100 szazalekot. De! Ne legyunk alszentek. A tobbseg a biztos megelhetes remenyeben erkezik. :)

      Törlés
    2. Egeszen pontosan azt irtan, hogy " nagyobb resze". Ez nalam nem jelent 100 szazalekot. De! Ne legyunk alszentek. A tobbseg a biztos megelhetes remenyeben erkezik. :)

      Törlés
  2. Nem kotozkodni akarok, de azt irtad egy resze menekult, nagyobb resze azonban gazdasagi menekult. Van esetleg harmadik csoport, vagy magatokat is gazd. menekultnek tartod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Magamat is gazdasagi menekultnek tartom.Mi masnak? Nem jottem felesegnek, nem vagyok expat, es a kalandvagyhoz is oreg voltam. :)

      Törlés
    2. Igen. Magamat is gazdasagi menekultnek tartom.Mi masnak? Nem jottem felesegnek, nem vagyok expat, es a kalandvagyhoz is oreg voltam. :)

      Törlés
  3. En nem tartom magam gazd. menekultnek, es szerintem jonehanyan nem is azok a magyar hataratkelok kozul. Nem elmenekultem otthonrol, megeltem volna - s megelnek most is - kivalo anyagi szinvonalon otthon. Az egyik, s nem is a legfontosabb tenyezo volt, h kulfoldon meg jobban is fizetnek. De konnyen lehet, h kevesebbert is kijottem volna, mint amit magyaro.-on fizetnek.
    Szerintem eleg sok kulfoldon dolgozo, elo magyar van, aki nem gazd. menekult.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor mégis anyagi okok vezettek a váltáshoz, nem? Nem menekült, hanem bevándorló. A lényeget tekintve nem érzek sok különbséget.

      Törlés
  4. Ilyen alapon spanyolo.-ban is ujra gazd.-i menekultek lesztek. En ezt a szot sokkal surgetobb kenyszerekre hasznalom, de nem veszunk rajta ossze. :)

    VálaszTörlés