2015. január 15.

Hittérítők II.

Nem röhög, együttérez.
:)
Nemrégiben írtam, hogy sikerült belefutnom itteni hittérítőkbe. Amikor már magyarul tudó emberrel jöttek vissza, épp nem voltam otthon.
Akkor azt mondták a gyereknek, hogy egy hónap múlva ismét meglátogatnak.
Így aztán, amikor egyik este csengettek, már nagy összegben mertem volna fogadni, hogy elérkezett a nap. Legyünk túl rajta, ajtót nyitottam.
Úgy vagyok vele, ha már eljött meghallgatom, nem csapom rá az ajtót.
Arra gondoltam, hogy hagyd magad, előbb szabadulsz. Ha látja, hogy nem jut velem egyről a kettőre, majd feladja.
Egy idősebb úr állt az ajtóban és egy kortalan hölgy. Szegényről egyből kiderült, hogy svájci.
Kicsit meg is sajnáltam, mert én már akkor tudtam, hogy a kommunikációnk a Grüziben és az Adéban kimerül majd.
Ilyenkor belémbújik a kisördög, és mivel helyzetben én vagyok, még véletlenül sem szólalok meg németül.
Ő ezt még nem tudta, és szélesen mosolygott.
Bemutatkoztunk és beinvitáltam őket.
A férfi rögtön bepróbálkozott, hogy akkor beszéljünk németül.
:)
Upsz, mondom az ki van zárva, mert én egy szót sem beszélek németül. Jó nagy meglepi. Persze, mondanom sem kell, ilyenkor már csak azért is, rájátszok. Vicces, látni a döbbenetet a fejeken.

Papa belekezdett a mondandójába, magyarul.
Itt végre kiderült, hogy mire akarnak téríteni, hisz annyi vallás van, ki tudja előre.. Ők a Jehovák. Mihovák?
Ó, mamma mia...
Volt egy munkatársam, aki szintén ide "hódolt be". Jóban voltunk, tiszteletben tartottam azokat a körülményeket, amihez ő tartotta magát és ennyi. Ha jól emlékszem nem lehetett bulizni, alkoholt inni.
Szép, nem szép fogalmam sem volt róla, hogy mik a tanaik.
Aztán nagyjából megtudtam.
Időközben a bácsit is sikerült "kiakasztanom", mert bár hívő nem vagyok, azért a Biblia mond valamit.
Ezt persze letagadtam.



Szegényt meg is sajnáltam, mert csak nézett nagy kerek szemekkel. Immár másodszor.
:)
Mondjuk, már mondtam az elején, hogy ez van, de nem adta fel, folyatatta a bibliai gyorstalpalót.
Ok, meghallgatom, de ne számítson rá, hogy én most megtérek.

Annak ellenére, hogy '56-os volt, szépen beszélt és olvasott magyarul. Szemben azokkal, akik pár év után törik a "madzsart."
Szegény "Schweizerint" sajnáltam, mert egy szó nem sok, semmit sem értett és még imdákozni sem tudott közösen. Pedig szeretett volna. Ő is szorongatott valamit a kezében.
Végül egy óra múlva, szerencsére megjött a családom és jobbnak látták elköszönni.
Ellenben a múltkor nálam hagyott Bibiliától még mindig nem sikerült megszabadulnom. Azt mondta, maradjon még. Hátha... Olvasgassam!
Banyek, a kedvenc könyveim is olvasásra várnak a polcon, akkor majd pont ezt fogom olvasni. :(
Picit erőltetettnek éreztem ezt az egészet, amit nem szeretek.
Így arra jutottam, hogy megbántani nem akarom őket a hitükben, visszaküldöm majd egy kis idő múlva.
Maradok hitetlen.
:)
Annyit mentségül, hogy megnéztem, hogy tulajdénképpen kik is a Jehovák, akiket érdekel IDE kattintva többet is megtudhatnak róluk.


2 megjegyzés:

  1. Nálunk is szoktak jönni néha-néha innen-onnan.
    Miután közlöm velük, hogy muzulmán vagyok :-) tágra nyílt szemekkel sietősen távoznak. Örökre!
    Ha kedvem van elmegyek évente egy-két misére valamelyik szomszéd templomba, de nem szeretem, ha rám akarnak erőszakolni egy vallást.
    Ezt tudja rólam János atya (katólikus) és nagytiszteletű Tibi esperes (református) is és meghagynak ateistának.

    VálaszTörlés
  2. Hat igen. Az a baj a keresztenyseggel, hogy rendkivul sokfele egyhaza van. sokan sokfelekeppen ertelmezik a Bibliat. Tetejebe meg maskepp is forditjak.

    A Jehova Tanui szerint a Jelenesek Konyveben a "144000 ember a Sionon" a Jehova tanui lesznek. Tehat csak ok fognak udvozulni. Amikor egy ilyen hazalasnak latatlanul egy reformatus lelkeszbe botlottak, akkor a pap megkerdezte: Ha a tarsaid evangelizalasa folytan valaki megter, es az a valaki lesz a 144000.-ik a foldon, es en is elfogadom, amit mondasz, de en mar csak a 144001.-ik lennek, akkor en mar nem udvozulok, hiaba ertek veled egyet? Mire a srac eles esszel azt kerdezte: Maga pap?

    Vicces sztori, de innen talan elindulhatott egy ertelmesebb, "use your brain" beszelgetes kettejuk kozott.

    VálaszTörlés