2015. január 3.

Mit csináltunk az ünnepek alatt?


Karib szigetek


Na, itt nem voltunk.
Otthon sem, de még a szomszéd utcában sem.

Nem sajnáltatni akarom magunkat, de sokszor hallom, hogy
- jó nektek, mert vállalkozók vagytok,
- jó nektek, mert nem függtök senkitől,
- jó nektek, mert nem parancsol senki sem,
- jó nektek, mert sokat kerestek,

... és hasonló butaságok.

Ezek a kevésbé rosszindulatú megjegyzések, de vannak ennél cifrábbak is.

Valóban, vannak előnyei a vállalkozói létnek, de most inkább a hátrányairól írnék.

A teljesség igénye nélkül, mit csináltunk a két hét leállás alatt?

- át kellett nézzem, hogy mi ment tönkre a bérlakásban (azok pótlása),
- ki kellett takarítani (ünnepek alatt senki sem vállalja).
Fizikai munka után kis szellemi torna:
- utolsó negyedév ÁFA bevallás,
- januári deklarációk,
- új kollégák "beiktatása" (engedély kérés, munkaszerződés),
- 2014 év - adó matek.

A párom sem unatkozott:
- gépek műszaki állapotának felülvizsgálata (selejtezés, új beszerzés),
- gépek tisztítása.
- autók pucolása.
- raktár takarítása.

A gyerekek sem maradtak ki a "jóból":
- nagyobbik új weboldalt csinált,
- kicsi az elmaradt fordításokat pótolta.

Ja, és nekünk nincs fizetett szabi sem, tehát az elmúlt két hétben egy fillért sem kerestünk.

Biztos olyan jó nekünk?
Valaki, csere?
:)




11 megjegyzés:

  1. Jaj, hát persze hogy jó nektek, különösen neked, hát ez mind láblógatás, mindent a férjed csinál nem? Még a gyerekekkel is ő volt terhes, te azalatt is a lábadat lógásztad, na meg a lakásban papírmunka, agytorna az nem igazi munka ha nem vágtál ki közben legalább egy fél erdőt saját kézzel, mondaná XY
    DDDDD

    VálaszTörlés
  2. Igen. Szerintem jó nektek. Nekem nincs takarítónőm. De még kocsim se. Tudod, aki melós annak nem tellik egyikre se.

    VálaszTörlés
  3. Úgyhogy én szívesen cserélek veled. Vár a meki konyhája, a 40 fokos hőmérséklet a grill mellett, a 8 órás pörgés, aminek a végén úgy érzed mintha megvertek volna. Cserébe még szarul is fizetnek.Esetleg életteret is cserélhetünk, te is aludhatsz egy 12nmes szobakonyhában, hogy ne legyen csupasz a fenekeded teljesen hó végére. Utána pedig én fogok neked panaszkodni a palotából hogy ki kell takarítani.

    VálaszTörlés
  4. Persze az én kommentjeimet sose engeded ki. Jellemző.

    VálaszTörlés
  5. Ja és a slusszpoén. Én mit csináltam ünnepekkor? Dolgoztam. De legalább nem fizetik duplán az ünnepet. Ausztria,2014. Be is mentem az arbeiterkammerbe, meglátjuk.

    VálaszTörlés
  6. Nah, most kitettem, hogy a többi kedves olvasó is lássa...
    Kedves vagyalompor!
    Általános iskola alsó tagozat, az értő olvasás elsajátítása.
    :(
    Kiragadsz egy mondatot, és a saját ízlésed alapján alakítod át, formálsz véleményt.
    Ez több, mint szánalmas.

    ----
    Van egy magyar mondás: segíts magadon, az Isten is megsegít.
    Ki akadályoz meg téged, hogy tanulj?
    Másik közmondás: tanulj tinó, ökör lesz belőled.
    A lehetőség minden ember számára adott.
    Élj vele.
    Tanulj és dolgozz.


    VálaszTörlés
  7. Én tudom hogy a lehetőség adott, de te is jól tudod hogy a legtöbb ember étterembe se jár, nem hogy takarítónője legyen. Te meg úgy beszélsz mintha ez valami mindennapos dolog lenne és szörnyű tragédia hogy neked kellett egyszer kitakarítani. Meg nem értem, neked lehet panaszkodni a papírmunka miatt, de nekem melósként nem lehet mert a lehetőség adott? Hogy van akkor ez? A gazdagoknak lehet mindenről panaszkodni a szegény meg kussoljon, és fejlődjön?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondom, értő olvasás.
      Nincs takarítónőm.
      :)
      A saját házam én takarítom, és jelen esetben azt a te általad "nyomortanyának" hívott 200 m2-es házat is, amiben a munkatársaink (5 fő) laknak.
      Nem, nem esett nehezemre, de ha tehettem volna, akkor inkább hívok egy céget, aki megcsinálja, hogy a szeretteimmel legyek.
      :)
      Te hány éves is vagy, 23-24?
      Én a duplája.
      Egész életemben keményen dolgoztam, hogy ide eljussak. Nem nagy szám, bárki megcsinálhatja.
      Te is.
      Ennyi.
      A lehetőség neked is adott.
      Nem panaszkodásnak szántam, csak te hajlamos vagy azt hinni, hogy aki eljutott A-ból B-be, annak hull a pénz a fejére.
      Megjegyzem, ennyi idősen nekem 3 munkahelyem volt, és nem voltam sem vállalkozó sem örököse valaminek.
      Dolgoztam, és munka mellett tanultam.
      Csináld utánam és sok más, hozzám hasonló után.


      Törlés
    2. Sajnos Svájci Sapkának van igaza, az élet kemény és mindig is az lesz.

      Törlés
    3. Ellenben, ha mindent elvégeztünk, amit kiróttak ránk, vagy saját magunk által állított mércét megütöttük, akkor megelégedve nézhetünk tükörbe. :)

      Törlés
  8. Jajjaj, nem szokásom a nicknév alapján megválogatni, hogy mit olvasok el, hanem folyamatában szeretem látni a kommenteket. Beleolvastam a 2. kommentbe és már a harmadik mondat közben sikítottam: itt is Hinta...
    Neeeeeeeeeeee !

    VálaszTörlés