2015. január 4.

Nem szóltál volna, bölcs maradtál volna

Írtam már, hogy nagyon szeretem a szólásokat, közmondásokat?
Olyan találóak, és soha nem mennek ki a divatból, minden korban időszerűek.

A minap egy hasonló jót olvastam a svájci pletykalap (Blick) oldalán.

"Diplomatie ist eine stille Kunst. Schweigen bringt oft mehr als Schwatzen."

Nagyjából annyit tesz, hogy a diplomácia egy csendes művészet, a csend gyakran többet hoz, mint a fecsegés.
Jó, nem?

Hogy miért jelent meg ez a mondat?
Svájcba nemrégiben kineveztek egy új amerikai nagykövetet. A hölgy inkább aktivista, mint diplomata.
A posztot kvázi jutalomból kapta, mert kampányolt Obama mellett.
Nem értek a diplomáciához, de szerintem jó nagy ballépés, hisz a külképviseletek nagyon fontosak, mint a küldő, mint a fogadó ország számára.
Vagy legalább vett volna különórát diplomata etikettből.
:)

Nos, ez a hölgy elment síelni az egyik síparadicsomba, és sorba kellett állnia a lift előtt.
Szegééény.
Ez még mind nem elég, de ezt a bosszúságát a Facebook oldalán is világgá kürtölte.



Forrás: blick.ch
  
Ezzel persze jó nagyot rúgott a helyiek egyik büszkeségébe.

Én nem vagyok a téli sportok szerelmese, de elképzelhetőnek tartom, hogy valóban kell várni néhány percet a liftre.
És akkor mi van? Ha nincs ideje, miért megy oda?
:D

Azt nem állítom, hogy ebből nagy diplomáciai bonyodalom lesz, csak oltári nagy udvariatlanságot követett el. 
A jövőben ő arról ismerszik meg, hogy "tudod, az a nagykövet, aki várt a síliftre"...
Az eredeti cikket ITT  olvashatjátok.
Magyarul pedig ITT:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése