2015. január 13.

Hogyan szerezzünk magunknak "ellenségeket"?

Sorry, hogy kicsit eltérek a tárgytól, de időnként panaszkodok. Ezzel nem akarom elvenni egyik kedvenc bloggerem kenyerét, de velem is előfordul. Nézzétek el nekem.
:)
A címben megfogalmazott kérdésre a válasz:
Könnyen.


Írj egy cikket, amiben kritizálsz valamilyen magyar jelenséget, vagy tedd ugyanezt Svájccal kapcsolatban.
Garantáltan kiesel a pikszisből néhány embernél.
Vannak, akik szerint Magyarország úgy tökéletes, ahogy van és mások ugyanígy gondolkodnak Svájccal kapcsolatban is (mekkora marhaság).
:)
Eltérő álláspont esetén, annak megfogalmazója tudatlan/buta/rosszindulatú. Minek él ott, ahol? Egyáltalán minek él az ilyen?
:)
Tudom, sokan vagyunk sokfélék. Vannak, akik érdemben próbálnak kommunikálni (köszi), de az is előfordul, hogy beszólnak, elküldenek melegebb éghajlatra.
Elfogadom. Benne van.
Nem akarok mindenkinek megfelelni. Ahogy a főoldalon kiírtam, a leírtak az én tapasztalataim, az én véleményem. Mondjuk úgy, nekem ezt dobta az gép.
:)
Ha valakinek nem jön be a kritika ide vagy oda, így járt. Ne olvassa.
Bocsánat a többiektől, de néha ki kell írni magamból.




Néha arra gondolok, hogy mi lenne ha "a minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve" stílusban írnám a blogot...
Szerintem rém unalmas lenne.
:)
A történéseket nem én befolyásolom. előfordul egy-egy negatív széria (vagy rajtam kívül mindenkinek csupa móka és kacagás az élet?). Mostanában egy csomó rosszat írtam Svájcról is.  Így esett. Régebben éppenennyi jót is említettem. Tessék visszalapozni.

Azt sem állítom, hogy a véleményem megmásíthatatlan, volt példa rá, hogy változott.
Mielőtt sommás megjegyzéseket teszek, igyekszem mások - releváns - tapasztalatait is kikérni, ezért talán nem mindenkor elhamarkodottak a megállapításaim. Teszem ezt pont azért, mert nem éltem még itt eleget, hogy ne tévedhessek.
Egyébként, sok esetben pont olyan erősít meg a megfigyeléseimben, aki már itt született vagy épp svájci.
Mielőtt letelepedtünk, pont egy svájci mondta el az összes rossz tulajdonságot, amivel általában egy helyi rendelkezik.  Nem azért tette ezt, mert nem szereti a sajátjait, csak szeretett volna felkészíteni bennünket. Én akkor nem gondoltam ebbe semmi rosszat, eszembe sem jutott, hogy ő "rossz svájci", amiért véleményezi a sajátjait.
A legjobb barátnőm soha nem hagyná el Magyarországot, de soha nem kritizált engem, amiért megtettem. Ő is negatív néhány (sok) otthoni dologgal kapcsolatban, és ezt előzőek ellenére is kimondja, bosszankodik rajta...




Szóval, a dilemmáim:
Nem értem, hogy
- miért kell(ene) mindenben egyetérteni?
- miért kell haragudni/megsértődni/összeveszni egy-egy eltérő vélemény miatt?
- miért nem hallgatjuk meg a másikat?
- miért nem tudjuk elfogadni, hogy valaki másként lát dolgokat, és mást tapasztal?

Ami a legviccesebb, hogy pont azok veszik zokon a soraimat, akik arról papolnak, hogy ők mindenben elfogadók. Persze, ez egészen addig tart, míg a véleményem 100 %-ban megegyzik az ő véleményükkel.
Akkor, hogy is van ez?

Végezetül, semmi bajom Magyarországgal, hisz ott nőttem fel, oda kötnek az emlékeim, de attól a dolgok nem mennek jól (ma épp az önkiszolgáló Tesco pénztár akart egy ezressel lehúzni).
Ugyanakkor jól érzem magam Svájcban is. Igen vannak problémák, amiről nem fogok hallgatni és nem fogok benyalni a meleg szarig (bocs!) a helyieknek azért, mert itt lehetünk. Bennünket nem hívtak, keményen megküzdöttünk (és küzdünk minden nap) mindenért.
A hét éve tartó folyamatos befizető poziciót meg sem említettem.

Élünk.
La vita é bella (Az élet szép)
Ismered a filmet?
Ha nem, nézd meg.
Most egyébként is aktuális.
:(
Üdv. itthonról, otthonra.




2 megjegyzés:

  1. Ellenséget nem kell szerezni, az csak úgy jön. Szóval beszóltak neked is DD. Ez egy ilyen beszólogatós nap. Esetleg egy mintamondat, mint idézet? :-) Amúgy tökmindegy mit írsz, ha éppen olyanja van akkor beléd köt mert így teljes a napja. Bennem annyira megmaradt mikor hárman beszélgettünk legutóbb a blogomon és még véletlenül sem értettünk egyet de nem küldtük el egymást a vadvirágos ...rétre. És azóta is beszélünk. Egyébként az igazi ellenségeimmel azt tenném mint a 2. kép, ha már lőtávolon belül van akkor bummm.
    Ui: A kenyeremet nem tudod elvenni a panaszkodással, annyi a téma hogy bőven meg tudunk osztozni rajta DD

    VálaszTörlés
  2. Ohje! èn akkor is szivesen olvaslak :) ezek a "pihentagyuak" ugysem fogjàk soha megèrteni, hogy aki a tükörböl visszanèz, csak az tehet valamit is a sajàt boldogsàgàèrt (ès a pènztàrcàjàèert).

    csinàld csak tovàbb, abba ne hagyd bittebitte :)

    maresz

    VálaszTörlés