2015. január 26.

Olvasókról - olvasóknak

Most három, egymástól teljesen független témában írok:

1./
Magyarázom a bizonyítványt

Többször ért már az a kritika, hogy egy-egy Svájcban használatos fogalmat rosszul, vagy tévesen fordítok, magyarázok.
Legutóbb a BVG kontra magánnyugdíjpénztár volt a megjegyzés tárgya.
Szeretnék rávilágítani a miértre (talán így a Svájcban élők sem néznek rám ferde szemmel).
:)
Mindez azért van, mert az olvasók legnagyobb része nem Svájcban él.

Ahhoz, hogy megértsék a Svájcon kívül élők miről makogok, vagy érdemben hozzá tudjanak szólni egy-egy témához, mindig keresek valami magyar vonatkozást. Ha nincs, akkor nagyjából elmagyarázom.
Ezt tettem az elmúlt alkalommal is. Ha dobálózok a BVG-vel, egy más országban élőnek fogalma sincs mi az. Ha azt mondom magánnyugdíjpénztár, akkor mindenki el tudja helyezni, aki az elmúlt húsz évben dolgozott otthon.
Részleteiben pedig szintén azért nem írom le, mert az egy száraz téma lenne, többeknek érdektelen.
:)
Természetesen szívesen fogadom, ha valaki leírja a hozzászólásban a pontos és tökéletes magyarázatot. Akit érdekel (netán ide készül), el fogja olvasni, végig fogja rágni a kommenteket is.
Ennek okán kérem a helyben élőket, nézzék ezt el nekem.
:)

Ha már olvasók:
A tegnapi nap így nézett ki az olvasottság, országok szerinti megoszlás szerint:

Magyarország
256
Svájc
187
Ausztria
43
Írország
16
Németország
13
Egyesült Államok
9
Egyesült Királyság
8
Oroszország
7
Szlovákia
6
Görögország
5

Ebből is látszik elég széles a paletta.

2./

Keresem...

Néhány éve megismertem egy hölgyet, akivel nagyon jókat beszélgettünk, persze csak itt, a cyber térben.
Neki írok most... hátha megtalálom.
----
Remélem magadra ismersz, és dobsz egy mailt, mert rég hallottam rólad/rólatok. Kíváncsi vagyok, hogy alakultak a dolgaitok, mi van a fiúkkal, a kutyával, eladtátok-e a házat...
:)

Sajnos, azt a fiókomat, ahol a levélváltásaink folytak feltörték és a szolgáltató sem tudta visszaállítani.
Ott tároltam az elérhetőséged.
:(
Ha van kedved, írj!
Várom a leveled a svajcok@gmail.com-ra.



3./

Felhívás!!!

Ritkán kérek segítséget, de most a gyerekemről van szó, ő(k) meg mindenek felett.
Szóval, lassan agyalunk a továbbtanuláson. Átnéztünk már jó sok információs oldalt, de van ami nem világos, és néhány gyakorlati tapasztalat, ötlet sem ártana.

Ha valakinek a valakije csinált Berufsmaturát, megköszönném, ha jelentkezne.
Előre is köszönöm!
:)

És ha már iskola, itt egy remek összefoglaló a lehetőségekről, az átjárhatóságról:


4 megjegyzés:

  1. Éééééééés, nagyon örülök. Sikerrel jártam, megtaláltam, akit kerestem.
    Ez már egy jó nap.
    :))))

    VálaszTörlés
  2. Gratula!

    Napi 600-as latogatottsaggal megvan a havi 18.000, ami nem rossz teljesitmeny!

    (Meg par poszttal korabban volt, de nem birom ki, h ne emlitsem meg: a fekete munka az Schwarzarbeit es nem kulon van irva. Ne haragudj, h szoltam.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Nyugodtan javíts. :)
      Legalább tanulok.
      Igazából nem dicsekvésként tettem ki, csak érdekes a látogatók összetétele,
      :)

      Törlés
  3. Szia!

    Kezdem a Nektek fontosabbal a 3)-as ponthoz. Beszeltem olyan svajci kollegaimmal, akiktol szivesen kernek segitseget, de sajnos nem igazan van olyan kozeli ismerosuk, aki Berufsmaturat teljesitett. Azt azonban mindketten megerositettek, hogy alapvetoen van ertelme ezt valasztani, mar ha nem szol ellene tul sok minden. Szerintuk kifejezetten nagy elony, hogy utana kesobb alapbol tudsz (illetve ugye a lanyod) menni fosulira, es egy kozbulso ev beiktatasaval akar egyetemre is. Nyilvan ezt most nehez elorelatni, de talan egy ajtot nyitvahagyni sem utolso dolog. Sajnalom, hogy igazi segitseget nem tudok nyujtani, de talan mar az is valami, hogy alapvetoen kifejezetten pozitivan beszeltek rola. :-)

    Az 1)-es ponthoz meg annyi, hogy en szerintem tutira tobbszor szerepelek minden nap a statisztikadban. :-) Van par oldal, amiket rendszeresen nezegetek. Ezeket naponta neha atfutom, hogy van-e valahol valami uj hir, uj bejegyzes, igy siman elofordulhat, hogy tobb latogatast generalok egy nap. Mindegy, ez legyen a legnagyobb baj. :-) Ha elosztod akar harommal is a latogatok szamat, az is egy szep eredmeny! ;-)

    Minden jot Nektek!

    Bebbi

    VálaszTörlés